רגע ההנפה, אליצור מחזיקת הגביע


גביע האיגוד של אליצור ת"א!
שי ברק ,16/04/2012

בתום משחק צמוד במהלכו גליל עליון הצליחה כמעט למחוק פיגור 9 הפרש מהמשחק הראשון כשהוליכה ב-8 יתרון, אליצור תל אביב הצליחה, במחצית שניה מצוינת, מאמץ הגנתי וענבל שנפר אחת לנצח ב"הר וגיא" ולזכות בתואר ראשון אחרי 20 שנה.
סיקור מלא של הניצחון הגדול, בפנים

הפועל גליל עליון 55 - אליצור תל אביב 59
(במשחק הראשון 53:44 לאליצור ת"א)


משחק הגומלין בין הגליל העליון לאליצור תל אביב הבטיח להיות חם וצמוד, אחרי שגליל עליון מחקו פיגור של 20 נקודות לחד ספרתי במשחק הראשון העבירו את ההכרעה אליהם הביתה וקיוו שיתרון הביתיות יספיק.
בגליל העליון שלראשונה עלו לגמר בוגרות על תואר גביע האיגוד הבטיחו אירוע ברמה הגבוהה ביותר וקיימו. כבר את הכניסה ליישוב פארו שלטים גדולים שהזמינו את תושבי המקום להגיע לאירוע. כשעה לפני המשחק הוצבה עמדת חלוקת חולצות ודגלים לקהל המקומי בכניסה על מנת שהיציעים ייצבעו אדום-לבן, עוד היו דיג'יי, כרוז, עמדות כיבוד במחצית, קמאות של שפן ותפוח המסמל את נותנת החסות של הקבוצה וכמובן כ-400 אוהדים נלהבים שמילאו את האולם ונתנו אווירת גמר גביע מדהימה בעידוד בלתי פוסק לצד התנהגות חיובית של הקהל המקומי. ציון לא פחות ממושלם.

אחרי טקס הצגת השחקניות בו העניקו שחקניות גליל לשחקניות ת"א שי מתנת חברת "בראשית", יצא המשחק לדרך. 19 שניות מהפתיחה, הינטון בחדירה לסל סחטה עבירה, דייקה פעמים מהעונשין ומאמן הגליל ביצע חילוף כפול ראשון.
הרבע הראשון היה מטווח שלשות של אליצור ת"א, כאשר הללי קולעת את הראשונה ומעלה ליתרון 4:2 את קבוצתה. ענבר לברון (במשחק שיא) ענתה בשלשה משלה, שלשות של מעיין לוי ובלליס העלו את אליצור עד יתרון 14:9, 2 וחצי דקות לסוף הרבע ובהפרש הזה אליצור נתקעה. גליל שיפרו את ההגנה, ת"א המשיכה לזרוק מבחוץ ועד לסיום הרבע המקומיות קיזזו את ההפרש כשהסל עם הבאזר היה שייך לירדן גוט שחזרה לשחק אחרי כ-5 חודשים בהם נעדרה עקב פציעה, 14:13 בסוף הרבע הראשון.

פתיחת הרבע השני היתה מופע של ענבר לברון. 3 שלשות רצופות שלה הריץ את גליל עליון עד 22:16 תוך 2 וחצי דקות. מאמן ת"א הזעיק פסק זמן שלאחריו נצמדה מעיין לוי ללברון ולא נתנה לה לנשום. 4 רצופות של חנה הללי קיזזו את ההפרש, והמשחק עבר להיות סביב 4-6 נקודות. גליל המשיכו להראות טוב ולשחק הגנה חזקה בנהגת דר שנפ, כשחדירה של צלציון קבעה יתרון 28:20 לטובת המקומיות שהרגישו מהפך באוויר. הקהל הרעיש את האולם וקבלנית הגביעים ענבל שנפר הבינה שהקבוצה חייבת אותה הערב. שלשה גדולה על הינטון ציננה את ההתלהבות זמנית, אך מייברג עד הגיבה בשלשה משלה ושוב 8 הפרש, 4 דקות להפסקה. באותו השלב הלחץ החל לדבר בגליל שהרבו לטעות. לברון הכניסה כדורים טובים לחברותיה שהחטיאו או איבדו בצבע, ומנגד אליצור מהעונשין קיזזו את ההפרש עד 31:29, כשמעיין לוי קולעת סל שדה אחרי 4 וחצי דקות "יבשות". לברון עוד הצליחה לייצר נקודות לקראת סוף הרבע וכמו שפתחה כך חתמה את המחצית 33:29 יתרון האדומות במחצית.



אמ.וי.פי. של משחק הגמר, ענבל שנפר עם הגביע הרביעי



את המחצית השניה פתחה תל אביב בטירוף עם נקודות של מנשה ושלשה של בלליס שהפכו את התוצאה 34:33 (ריצת 12-2 של תל אביב מאז עמד יתרון הגליל על 8). נופר לוי החזירה את היתרון לגליל שהעלו הילוך וניסו לחזור ליתרונן, עבירה על לברון מהשלשה הביאה לכך שדייקה 3 פעמים מחוץ לקשת אך אז שנפר, שוב היא, היתה שם עבור אליצור עם שלשה שניה במשחק ומהלך אישי בו זרקה ולקחה את הריבאונד של עצמה כדי לסיים בפולו מהאוויר 5 רצופות אישיות ויתרון שיא 43:38.
בגליל החלו לאבד את הראש ובאליצור שיחקו רגוע, מבוקר ומצויין. מלחמה ומאמץ הגנתי משותף של כל שחקנית הקבוצה החל מחנה הללי ועד רונלי אבלגון שקיבלה דקות משמעותיות ועשתה עבודה טובה. מנשה ושנפר שלטו בכדורים החוזרים ומעין לוי עצרה את לברון על סל שדה יחיד בכל המחצית השניה. מלבד הינטון עם 4 אישיות גליל לא קלעו עוד ברבע שהסתיים 47:42.

פתיחת הרבע האחרון שוב הראה את האופי של הקבוצה מהצפון, הקהל לא התייאש גם בפיגור 14 כולל והמשיך לדחוף את קבוצתו שעלתה ב3-0 מהיר, רק 47:45 9 וחצי דקות לסיום.
כמו ברבע מספר 2 ורבע מספר 3, שנפר בסל ועבירה בשלב הקריטי של המשחק עצרה את החזרה של גליל והוציאה להן את הרוח מהמפרשים כשלאחריה מתפרצת של הללי ונקודת עונשין קבעו יתרון דו ספרתי ראשון במשחק, 55:45 לאליצור ת"א. ב-6 הדקות שנותרו למשחק המשימה למחוק 19 הפרש היתה כמעט בלתי אפשרית אך בגליל נתנו את כל מה שהיה להן לחצו על כל המגרש התאבדו על כל כדור, ושלשה של לברון נקודות של צלציון וההפרש שוב 4, 57:53, לא מספיק בשביל ניצחון וגביע אך מוסיף הרבה כבוד לקבוצה שנתנה משחק לחימה גדול מול הקהל הבייתי שיקווה ליותר נחת בקרב העליה שמתחיל ביום שלישי.



אליצור תל אביב חוגגות תואר ראשון העונה




קלעו להפועל גליל עליון
ענבר לברון 20 (5 שלשות)
נופר לוי 9
אלי הינטון 8
רז שועה וחן צלציון 4 כ"א
ירדן גוט ודרור מייברג 3 כ"א,
מיה מירון ודר שנפ 2 כ"א.


קלעו לאליצור תל אביב:
סיון בלליס 15
ענבל שנפר וחנה הללי 14 כ"א
שרית עטיה 9
מעיין לוי 6
נטלי לוי 2
שיחקה ולא קלעה חן לביא ורונלי אבלגון




למעלה טקס הפתיחה וחלוקת "שי" ע"י שחקניות גליל, למטה, אולם מלא כמעט עד אפס מקום - אווירת גמר גביע














כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();