אורנית שוורץ


אורנית שוורץ הודיעה על פרישה
ספסל ,10/08/2011

בגיל 32 ואחרי טריפל היסטורי, הודיעה אורנית שוורץ על פרישתה מכדורסל. במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר, סיפרה: "חשבתי שאשחק עוד עונה אך לצערי, הגוף חשב אחרת. אני רוצה להיות שותפה לפיתוח כדורסל הנשים"



בגיל 32, ולאחר עונה היסטורית באליצור רמלה, אורנית שוורץ תולה את הנעליים. שוורץ כינסה הבוקר מסיבת עיתונאים מרגשת וסיפרה על החלטתה לפרוש ממשחק פעיל.

"אני יושבת כאן היום ומנסה להבין מה קרה", סיפרה שוורץ. "ידעתי שיגיע הרגע הזה, חשבתי שאשחק עוד עונה אך לצערי, הגוף חשב אחרת. לגוף יש שפה משלו והוא אמר לי מספיק. כבר חמש שנים אני סוחבת כאבי גב ורגליים. לצערי, הלב נכנע לגוף", היא המשיכה.

שוורץ שיחקה 14 עונות בליגת העל, אשר במהלכן זכתה שתי אליפויות (99/00 ו-10/11 עם רמלה), שלושה גביעים (04/05 ו-05/06 עם רמה"ש ו-10/11 עם רמלה), וכמובן בגביע יורוקאפ היסטורי עם רמלה בעונה החולפת. היא הספיקה לשחק בשבע קבוצות שונות בליגת העל, ולפני כן שיחקה גם במכללת וויליאם אנד מרי ופריולו האיטלקית. בעונתה האחרונה ברמלה, רשמה שוורץ 6.6 נקודות ו2.9 ריבאונדים ב-24.4 דקות למשחק בליגת העל.

"כשמישהו אמר את הביטוי 'לפרוש בשיא', הוא כנראה התכוון אלי", הוסיפה שוורץ שנפרדה עם טריפל היסטורי. "בניתי את עצמי מהרגעים הקשים, למרות שהיו כל כך הרבה רגעים שמחים ואני לא יכולה לבחור אחד שהוא מעל כולם".

"את האמת, כל חמש דקות בימים האחרונים חשבתי להתחרט", צחקה שוורץ. "לא ישנתי שלושה לילות, שאלתי את עצמי אם זה מה שאני רוצה. אני מאוד רוצה למצות את עצמי במקומות אחרים, להיות שותפה לפיתוח כדורסל הנשים. רוצה להיות חלק כדי שיותר ויותר ילדות ייכנסו לתוך העולם הזה", היא סיכמה.

לשוורץ גם קריירה מפוארת במדי נבחרת ישראל, עם 73 משחקים במדים הלאומיים (6.6 נקודות למשחק). 485 הנקודות שלה ממקמות אותה במקום ה13 בכל הזמנים ברשימת הקלעיות של נבחרת ישראל. משחק השיא של שוורץ הזכור לרבים היה כמובן בנובמבר 2001 באולם אושיסקין, אז הובילה את הנבחרת לניצחון ענק עם 36 נקודות מול גרמניה במוקדמות אליפות אירופה. רק ענת דרייגור קלעה יותר נקודות במשחק נבחרת (38) אי פעם, אם כי נציין שהיא עשתה זאת במשחק ידידות.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();