משה רוזנברג, סוגר מעגל.


אליצור ת"א – שחר של יום חדש?
שי ברק ,12/07/2011

אייל זילברמן, הבעלים החדש של אליצור תל-אביב, מגיע לכדורסל הנשים להביא את השינוי. סטנדרטים חדשים בניהול, החייאת כדורסל הנשים בת"א וקידומה של השחקנית הישראלית לפני הכל, הם רק חלק מהערכים אותם מביא איתו לענף. עם משה רוזנברג כמאמן הקבוצה הבוגרת ומנחה מקצועי, העפלה לליגת העל תהיה רק ההתחלה.

אייל זילברמן, 36, עומד להיות השם החם של הקיץ. מנכ"ל QualiTest, סיכם לפני כחודש עם יו"ר אליצור, מנחם וידהורן על רכישתה של אליצור תל אביב.
זילברמן, חובב כדורסל מושבע, בעברו הרחוק שחקן כדורסל בבית"ר צפון תל אביב ובהכשרתו מאמן כדורסל, בשנה שעברה קיבל החלטה להשתלב בענף ולתרום לו כדי לשפר את תדמיתו של הענף.
"תחילה חשבתי לאמן כדורסל", מספר זילברמן, אבל אחרי שהתרשם כי בענף די והותר מאמנים מוכשרים, החליט להשתלב בתחום היותר בעייתי, קידום מועדון כדורסל, שיהיה מספיק מבוסס בצמרת תוך כדי קידום שחקניות כדורסל צעירות.
"יש הרבה עבודה בכדורסל הנשים, קבוצה לא יכולה להתקיים לאורך זמן ללא יציבות וניהול נכון, ואני חושב שיש לי את הכישורים לתרום בתחום הזה. אני לא בא לקדם אינטרסים אישיים, אין לי עניין להפוך לחבר איגוד בכדורסל, הכל נטו כדורסל".

אחרי שבמהלך השנה האחרונה צפה בלא מעט משחקי כדורסל נשים בליגת העל ובלאומית, ואף היה בשלב מסוים עוזר מאמן בנערות ב' ברמת חן, בחר באליצור תל אביב כקבוצה אותה רוצה לנהל.
"אליצור ת"א היתה בחירה אידיאלית. מדובר במועדון מכובד עם היסטוריה. הרעיון הוא להצעיד קדימה את הקבוצה והכדורסל בעיר תל אביב.
היום אין בתל אביב כדורסל נשים כמעט. במרבית בתי הספר אין חוגי כדורסל לבנות, כך שמלבד מספר בתי ספר בהם לבני יהודה חוגים, ישנו וקום".
מרבית ההשקעה, באופן טבעי, תלך למחלקות הנוער ולבתי הספר. המטרה לגדל מאות תלמידות, בתל אביב, שיהיו הדור הבא בכדורסל.

לזילברמן תוכנית בניה מסודרת, לחמש השנים הקרובות. המבנה המתוכנן כולל פריסה של האגודה בצפון תל אביב וביפו. כשבשנה הקרובה המטרה להגיע כבר ל-100 תלמידות, ובשנים הבאות הגדלת הכמות.
השנה גם תוקם קבוצת נערות ב' שתשחק ביפו ובשאיפה תעפיל לליגה הלאומית כבר בתום העונה הנוכחית. קבוצת נערות א', תחל לפעול רק בעונה הבאה.


אליצור יפו – כפרויקט
ביפו שיחקה קבוצה שנקראה "בני ברית" והחל מהעונה הקרובה, תשחק בארצית ותהיה חלק מאליצור. "מדובר בסיפור אנושי יפה", מתגאה זילברמן, "שילוב של יהודיות וערביות יחד באותה קבוצה מוכיח שאין כמו מסגרת ספורטיבית לאחד בין האוכלוסיות האלה".
עוד בתכנון, להקים ביפו 3 בתי ספר לכדורסל ולצורך כך חבר עם עמותת "פיס-פליירס", עמותה אמריקאית העוזרת לקדם את השלום ומיזמים חברתיים באמצעות ספורט. העמותה תעזור במימון ובמתקנים.


"משה רוזנברג – הרבה יותר ממאמן"
אחרי שאימן תחתיו בעונה שעברה ברמת חן, ידע זילברמן שרוזנברג יהיה הבן אדם המתאים לצאת איתו לדרך בפרויקט המיוחד.
"משה איש רציני, ותפקידו באגודה הרבה יותר ממאמן". רוזנברג יהיה מנחה מקצועי לכל קבוצות הגילאים שייפתחו ובעונה הקרובה יחזור לעמוד על הקווים כמאמן ראשי באליצור תל אביב.
"זו סגירת מעגל עבורי", אמר רוזנברג. אחרי שאימן בעבר 9 שנים באליצור ת"א, והעלה אותה במעלה הליגות השונות עד ללאומית (הליגה הבכירה באותם ימים), חוזר כעת עם אותה הרוח להחיות את העבר ולהצעיד את האגודה קדימה.
לפני שנתיים שימש כעוזרו של ויטו גיליץ', באליצור ת"א, והגיע לגמר גביע האיגוד וחצי גמר הפיינל פור. השנה, השאיפות מהקבוצה, גבוהות יותר.


"שחקניות ישראליות מביאות קהל"
באליצור כבר הצהירו כי היעד הברור הינו אליפות. "כבר הקיץ פנו אלי מהאיגוד והציעו מקום בליגת העל. אך הדרך הנכונה לעלות היא על המגרש", מספר זילברמן, וזה מה שינסו בקבוצה לעשות השנה.
החזון מדבר על קבוצה צעירה, עם ישראליות מוכשרות שיובילו את הקבוצה גם בליגת העל.
האמירה הנ"ל חשובה, שכן התכנון בקבוצה שלא להחתים מספר מקסימלי של זרות.
לבעלי הקבוצה ההחלטה שהתקבלה על הגדלת כמות הזרות לארבע, לא ברורה, "ככל שיהיו יותר ישראליות מובילות יבוא יותר קהל, המטרה לחבר את הקבוצה לקהילה וזו הדרך".


אם החזון יתממש ולו ברובו צפויות שנים יפות של כדורסל, שמתחילות ממש בימים אלה. בקרוב נדע הם הקבוצה החדשה תצליח להעיר את תל אביב ולהחזירה גם אל מפת כדורסל הנשים.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();