דע את היריבה - בלארוס
אורלי קלינגר ,19/06/2011

אחרי ההפסד הצורב לצ'כיה, ישראל תנסה להתאושש מול יריבה לא פחות חזקה (16:00, שידור ישיר בערוץ 1). בלארוס נחשבת לכוח עולה בכדורסל האירופאי בשנים האחרונות, באולימפיאדה היא כבר הופיעה, אבל רוצה הפעם ללכת עד הפודיום.


מפגשים מול ישראל 2 - 1 לישראל
יורובאסקט 2009מקום רביעי
קמפיין אחרוןמקום רביעי באליפות העולם 2010
משחקי אימוןניצחון 61 – 45 על אוקראינה
ניצחון 48 – 45 על פינלנד
הפסד 69 – 76 לליטא
ניצחון 74 – 59 על טורקיה
הפסד 74 – 83 לקרואטיה
הפסד 52 – 57 לספרד
הפסד 72 – 76 לרוסיה



בדיוק לפני שנתיים, ישראל פגשה את בלארוס במשחק הפתיחה של יורובאסקט 2009. בלארוס הגיעה אחרי קיץ אולימפי ומדליית ארד מאליפות אירופה 2007, ונראתה משוכה בלתי עבירה בדיוק כפי שהיא נראית היום. מאז בלארוס הספיקה לסיים רביעית גם ביורובאסקט 2009 וגם באליפות העולם באוקטובר – אחרי הפסד דחוק בהארכה לצ'כיה בחצי הגמר.

המשחק לפני שנתיים הסתיים בתחושת פספוס אדירה בצד הישראלי, אחרי יתרון 8 במחצית, יתרון שיא של 10 בדקות הראשונות של הרבע השלישי ושוויון עם 6:30 דקות לשחק. אבל בסופו של דבר 12 ריבאונד התקפה במחצית השנייה מנעו סנסציה. מחר, יש לישראל הזדמנות חוזרת לנסות לעקוץ את הנבחרת הלאומית הפופולארית ביותר בבלארוס, שזה סך הכל היורובאסקט השלישי בתולדותיה.

מעמדה של נבחרת בלארוס כמעצמה של ממש בכדורסל האירופאי בארבע השנים האחרונות עומד בניגוד מוחלט לליגה המקומית שלה. גביע יורוקאפ עוד לא לקחו שם, אפילו קבוצות יורוקאפ אין, שלא לדבר על יורוליג. רוב שחקניות הנבחרת משחקות בליגות בחו"ל, אבל צמחו בצעירותן או בקולג'ים או בליגה המקומית חסרת הזרות.

שלוש מכוכבות הנבחרת שיחקו 4 שנים בקולג'ים אמריקאיים. הרכזת הותיקה נטליה מרצ'נקה, ששיחקה בעונה האחרונה בדינאמו מוסקבה, היא המוח והשחקנית הכי מנוסה בסגל. המספרים שלה לא מספרים את הסיפור, אבל היא שולטת בקצב המשחק של הנבחרת כבר שנים. הקלעית הקטלנית טטיאנה טרוינה המוכרת לנו היטב אמנם לא עולה בחמישייה אבל יכולה לשנות משחקים מהספסל עם יכולת הקליעה שלה, ומסוכנת גם בריבאונד. טרוינה, אחרי שנים רבות בשדות זרים, שיחקה בעונה שעברה במינסק, בירת בלארוס. שחקנית המפתח של בלארוס היא הסנטרית ילנה לאוצ'נקה (1.96, 28) שאף הגיעה לגיחת WNBA. לאוצ'נקה שיחקה בעונה שעברה בקראקוב וגרוזגו בפולין ורשמה מספרים יפים מאד ביורוליג. לאוצ'נקה היא סנטרית אתלטית, יעילה ומסוכנת בשני צידי המגרש.

עוד שם שחשוב לשים אליו לב הוא חברתה של לאוצ'נקה לקו הקדמי, אנסטסיה וארמיינקה, שנחשבת לאחת הכוכבות הגדולות באירופה כיום. היא בילתה את 6 העונות האחרונות ברוסיה. למרות גילה הצעיר, וארמיינקה כבר צברה ניסיון בינלאומי עשיר במדי הנבחרת. היא הייתה מלכת החסימות של היורליג בעונה החולפת, מסוכנת מאד בריבאונד ההתקפה, ואפילו בעלת יד מחצי מרחק.

במשחק הראשון שלה בטורניר, נבחרת בלארוס הייתה רחוקה מלהבריק נגד בריטניה וניצחה 55 – 40 כאשר אף שחקנית לא קולעת מעל 10 נקודות. בלארוס דייקה רק ב3 מ24 מחוץ לקשת ואף איבדה 22 כדורים, אבל זה הספיק מול הבריטיות שדייקו רק ב30% מהשדה. גם ישראל כאמור תצטרך להראות שונה לחלוטין ממה שראינו נגד צ'כיה בשני צידי המגרש, אם היא רוצה להפתיע.








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();