שירה שכט


העתודה יוצאת לטורניר הכנה
שי ברק ,15/06/2011

שלושה שבועות לפני פתיחת אליפות אירופה U20 , תצא הלילה נבחרת העתודה לטורניר בינלאומי ראשון על מנת לבחון את רמתה מול קבוצות דרג א', אליו שואפת הנבחרת להעפיל.
אחרי שגברה שלשום על נבחרת שחקניות ליגת על, תנסה לעשות את זה גם מול רוסיה, סרביה וסלובניה החזקות.


נבחרת העתודה מתקרבת אל רגע האמת, ומעלה הילוך נוסף בהכנות לאליפות. הנבחרת החלה את האימונים כבר לפני למעלה מחודשיים, על מנת לשפר את הכושר הגופני של השחקניות ולחזור לכושר משחק.
אחרי שבוע מוצלח באליפות אס"א באילת אותו סיימה במקום הראשון וללא הפסדים, עברה הנבחרת להתאמן באופן קבוע פעמיים ביום (בוקר וערב), על מנת לשפר את המשחק הקבוצתי ויכולות ההגנה, המוגדרות עפ"י הצוות המקצועי כמפתח להצלחה.

צוות האימון כולל את עדני דגן (מאמן מכבי אשדוד), עוזר המאמן ויטו גיליץ' (מאמן אליצור ראשון לציון) ואת אלה קרני ואיתן שמואלביץ האחראים על הכשירות הפיזית של השחקניות.
בחודש האחרון השקיע הצוות זמן רב על מנת להכין את הנבחרת לאתגרי הקיץ.
את ההכנה מתאר דגן כמורכבת יותר מאשר אימון של נבחרת בוגרת, "מעבר להכנה הטקטית אנחנו גם מלמדים את הבנות את המשחק, הגנה והתקפה. מדובר בגילאים שעדיין ניתן להכניס תכנים כאלה גם במסגרת הנבחרת".
דגן שסיים עונת כדורסל ארוכה בליגת העל, כשהתמודד בכל השלבים עד גמר הפלייאוף, לא מתרגש מהעובדה שלא מנצל את הקיץ לחופשה, "זה כיף גדול לאמן בנבחרת. אני, ויטו, אלה ואיתן עושים את הכל מאהבה לענף. ענף כדורסל הנשים צריך לעשות את ההתקדמות במהלך הקיץ, ואם דרוש שנעבוד קשה על מנת שזה יקרה, אנחנו עושים את זה בכיף".


אל הטורניר הקרוב, שיתקיים בסרביה, תצא הנבחרת כבר הלילה ומחר תקיים אימון מקדים, לפני התחרות שתיערך בין הימים שישי-ראשון.
המפגשים כולם עם נבחרות מדרג א' (רוסיה, סרביה וסלובניה), אך אלו אינן מרתיעות את מאמן הנבחרת.
על אף שאין חשיבות מיוחדת לניצחון בטורניר הכנה שכזה, לא מתבייש דגן לומר שמחפש ניצחונות. המטרה המוצהרת לעלות לדרג א', כך שהטורניר יכול לתת לנו אינדיקציה על מצבנו ויכולתינו להתמודד מול נבחרות בדרג אליו מכוונים. "אני מצפה שנעמוד בכבוד מול היריבות בטורניר", סיכם.
את המפתח להצלחה, תולה ביכולת הקבוצתית להביא את היתרונות היחסיים על פני היריבות. את הנבחרת מודל 2011, מגדיר כקבוצה של פורוורדיות, בעלות רגליים לשמור, מה שהופך אותה לקבוצת הגנה, שהעוצמה שלה ביכולת לעצור את היריבות ולייצר סלים קלים.
המבחן האחרון לפני הנסיעה התקיים שלשום (שני), כשנבחרת העתודה סיימה משחק נגד שחקניות ליגת העל (בינהן רבקה רוס וקרין אגסי) ובאימונה של נועה רקנטי. בנות העתודה הצליחו להביא את יכולות ההגנה לידי ביטוי, באופן שעורר סיפוק אצל הצוות המקצועי, להוריד את היריבות לקצב של פחות מ-50 נקודות למשחק, ובסיום ניצחו 66:48.
כשתחזור הנבחרת לארץ תקיים עוד מספר משחקי אימון נגד אותה קבוצה.


סגל הנבחרת שייצא הלילה לסרביה כולל 13 בנות: שירה שכט הקפטנית, אוריאן אמסלם, ירדן גוט, הדר גוטין, בר גילינסקי, דניאל חג'ג', ענבל יערי, עלית כהן, אלואיזה כץ, ענבר לברון, מעיין לוי, אדוה קרופיק ודורון שייבה.


לוח המשחקים הצפוי (השעות בשעון מקומי):
17/6, 20:30 – סרביה
18/6, 18:00 – רוסיה
19/6, 18:00 – סלובניה








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();