לורי אבידר ואורלי גרוסמן חוגגות עליה


עשו היסטוריה: הבקעה בליגת העל!
שי ברק ,05/05/2011

מ.כ. הבקעה השלימה בשנתיים בהן קיימת עלייה מהליגה הארצית אל הליגה הראשונה. הערב במשחק הנעילה של עונת 2010-11 בלאומית, גברה הבקעה על אליצור תל אביב, והצטרפה אל פ"ת וירושלים בליגת העל.
כתבת סיכום העונה תעלה במהלך הסופ"ש.

מ.כ. הבקעה 58 - אליצור תל אביב 50
(מ.כ. הבקעה ניצחה את הסידרה 2:1)

אחרי שגם אלופה כבר הוכתרה לליגה הלאומית, הבמה כולה נשארה למ.כ. הבקעה ואליצור ת"א, למשחק האחרון של העונה על הכרטיס השלישי לליגת העל.
הסדרה שהגיעה ל1:1 אחרי ניצחון גדול של אליצור ת"א ביום שני האחרון (65:60), חזרה לאולם "לידר".
לאורך מרבית הדקות התנהל משחק צמוד בין השתיים, ונראה היה שאף אחת מהבנות לא הגיעה הערב לתת פחות מ-100 אחוז מלחמה, גם אם היכולת לא היתה בשיאה. כ-200 אוהדים דחפו את הקבוצות ובסך הכל סיום ראוי לעונת כדורסל מותחת בליגה השניה.

את המשחק פתחה הילה מעוז בסל שדה ראשון, חן לביא ענתה בשלשה והעבירה את היתרון לאליצור.
הדקות הראשונות, היו לא אופייניות כששתי הקבוצות פתחו עם הגנות בינוניות והחליפו ביניהן סלים, את העצירה הראשונה עשתה הבקעה שעלתה ליתרון 11:7. בלליס עם 5 רצופות מצידה, ענתה והעלתה את אליצור, שוב, ליתרון נקודה, אך מעוז ברבע ראשון מצוין (7 נקודות) קבעה, דקה לסוף הרבע, את התוצאה בה הוא הסתיים, 15:14.
שריג ו-ושלר פתחו טוב את הרבע השני ונטלו את ההובלה, לוין וקסלר החזירו את הבקעה, ומאותו רגע מאמץ הגנתי ומלחמה על כל כדור של תל אביב, ויכולת גדולה של בלליס שלקחה את המשחק אליה עם 10 נקודות העלו את האורחות ליתרון 28:23, עליו שמרו עד לירידה להפסקה, 32:27 במחצית.



קסלר, קפיטולניק, זיו, גרוסמן וקליין - חוגגות היסטוריה



כמו המשחק כולו גם הרבע השלישי היה שקול, הקבוצות החליפו ביניהן סלים, ובעיקר עצירות בהגנה.
הבקעה בפתיחת הרבע הרבתה להפציץ מחוץ לקשת, ורק כדורים חוזרים שקטפה מעוז בהתקפה, אפשרה לבקעה לא לספוג מהצד השני, אך כל אותם ריבאונדים לא תורגמו לנקודות, ותל אביב שמרה על יתרון 5 הנקודות שלה.
3 דקות לסוף הרבע, שני סלים רצופים של אסף וקסלר הקטינו את ההפרש ל-2 בלבד (38:37), אך אליצור ת"א, שירדה לפסק זמן, חזרה עם המון סבלנות, התקפות מסודרות אותן ניהלה נטע קרומר, ומצאו את היד הפנויה של מוזס לשלשה שהחזיר את ת"א להפרש אותו החזיקו בכל הרבע.
הבקעה נתנו מאמץ הגנתי כדי לשמור עצמן במשחק, אך גם גג גדול של מיכל אסף הקטנה, שהקפיץ את הקהל, לא סייע לבקעה, ושריג הצעירה, עם 4 נקודות רצופות, הגדילה את ההפרש, 45:39 בסוף הרבע השלישי.

ברבע האחרון, שהתחיל בהגנה טובה של הבקעה, נעצרה לחלוטין ת"א. הקבוצה יצאה מסגנון המשחק שלה, ולא הצליחה לחזור אל המשחק הקבוצתי. הבנות ניסו לקחת על עצמן את המשחק ובמשך 7 וחצי דקות לא הצליחו למצוא את הטבעת. מנגד, הבקעה, במשחק לא גדול, קיזזו את ההפרש לאט-לאט.
לימור זיו עם סל חשוב מהפינה פתחה את הרבע, ואחרי 6 דקות, לקחה את הכדור והלכה עד הסל כדי לסגור ריצת 9-0 של הבקעה, ויתרון 48:45.
חן לביא חזרה מפסק זמן עם שלשה ונקודות ראשונות לקבוצתה, 48:48.
אך בדקות שנותרו, אורלי גרוסמן לקחה את הכדורים אליה ונשלחה אל הקו שוב ושוב. 8 פעם דייקה, והשלימה בנקודות מהצבע ריצת 10-0 פרטית שסגרה את המשחק 40 שניות לסיום כשקבעה 58:48.
מהצד השני, לבקעה היתה עד לדקות ההכרעה רק עבירה אחת לחובתן, מה שאיפשר להן בהגנה חזקה לעצור את השחקניות האורחות ולמנוע קאמבק.
4 שניות לסיום חתמה בלליס את המשחק מהקו, אך בזמן הזה כבר פרץ הספסל המקומי בחגיגות עלייה.



מ.כ. הבקעה- מודל 2011



הבקעה משלימה ריצה ענקית מהליגה הארצית אל הליגה הראשונה בתוך שתי עונות בלבד בהן קיימת, ויחד עם קבוצת הגברים, בקעת אונו ממצבת את עצמה כמעצמת כדורסל מקומית.


קלעו למ.כ. הבקעה:
אורלי גרוסמן 16
אורנה קסלר 14
הילה מעוז 9
שני לוין 8
לימור זיו 6
מיכל אסף 3
קסניה מיאשניקובה 2


קלעו לאליצור תל אביב:
סיון בלליס 17
יפעת ושלר וחן לביא 8 כ"א
ספיר שריג 6
קרן מוזס 5
נטע קרומר 4
נוגה ניצן 2











כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();