לזמי ושנפר. אל הליגה הראשונה


ושוב איתכם, ירושלים חוזרת לליגת העל
שי ברק ,17/04/2011

אס"א ירושלים שויתרה בתחילת העונה על הליגה הראשונה, עולה חזרה אחרי שניצחה בסדרה מרתקת את הבקעה.
כעת, לירושלים ופתח תקווה נותר לשחק על האליפות
מ.כ. הבקעה שירדו מאוכזבות, ייאבקו על הכרטיס השלישי לליגת העל עם אליצור תל אביב. סיקור המשחק, בפנים.

מ.כ. הבקעה 49 - אס"א ירושלים 52
(ירושלים מנצחת 2-1 בסדרה)

אולם "לידר" הוא אחד הביתיים בליגה. קבוצות שעולות לפרקט יורדות כמעט אוטומטית ב-10% מכמות הנקודות שקולעות. על ירושלים המגרש משפיע עוד יותר חזק, הקבוצה לא מצליחה לקלוע ממצבים נוחים, וכתוצאה מכך מסתבכת. בשני המשחקים האחרונים ב"לידר" קלעו ירושלים 44 ו-55 נקודות, ועם המטען הכבד הזה הגיעו הערב ירושלים למשחק מכריע על עלייה לליגת העל.

שתי מסקנות הביאה איתה ירושלים הערב, הראשונה, אם קשה לקלוע, שהיריבה תקלע עוד פחות, והשני, אם כבר משחק חוץ, שיהיה באווירה בייתית, ו- 50 האוהדים שהביאה איתה ירושלים לא הפסיקו לצעוק, לדחוף ולעודד. ובגזרה ההגנתית, הבקעה בביתה קלעה שיא נקודות שלילי העונה, רק 49 במשחק עלייה.

אם תמונת הפתיחה היתה קשה עבור ירושלים, הרי שפציעתה של רקפת אריאלי, כעבור דקה מפתיחת המשחק ודאי שלא הועילה.
הבורג החשוב בקבוצה, במיוחד לאור יתרון הגובה של הבקעה, עלתה לכדור חוזר ומתיחה מנעה ממנה לחזור ל-39 הדקות החשובות ביותר של קבוצתה העונה.
בהעדרה של אריאלי הפתיחה היתה כולה של המקומיות. הבקעה הלכו פנימה ועם נקודות של גרוסמן ומעוז עלו תוך 3 דקות ליתרון 10:2, כשירושלים מנסות גם כן לשחק פנימה אך מתקשות מול העוצמה של היריבה.
ענבל שנפר שוב היתה במקום ובזמן עבור קבוצתה, וכשלא הצליחו בירושלים לייצר משחק מסודר, שנפר הפציצה מרחק מטר מקשת השלוש, שלשה חשוב שפתחה את המשחק. זיו ענתה בשלשה משלה, אז שנפר הוסיפה עוד אחת.
השלשות הכניסו גם את ההגנה הירושלמית למשחק, בן ברק עם 2 מתפרצות והגנה מצוינת הצליחה לסגור את ההפרש, וקונסטנטיני, הצעירה, דייקה פעמיים מהעונשין וקבעה יתרון לירושלים 14:13, 4 דקות לסיום הרבע.
שתי הקבוצות התמקדו בהגנה ובמשך 3 דקות לא נקלעו נקודות, עד שדקה לסיום נדנדת סלים הסתיימה במתפרצת של קליין, שהורידה את הבקעה ביתרון בסוף הרבע הראשון 17:16.

את הרבע השני פתחו שחקניות הבקעה טוב יותר, גרוסמן בנקודות מהשדה, מעוז עם שתי חסימות גדולות ואסף עם מתפרצת קבעו, 21:16 אחרי 3 דקות של משחק.
ככל שעברו הדקות התברר שאריאלי לא תחזור עוד לשחק, וירושלים הבינו כי ייאלצו להסתדר בלעדיה.
בירושלים כנראה שלקחו נשימה עמוקה ונרגעו כי מאותו שלב הקבוצה השתלטה על המשחק, ושלטה בו עד לסיום, באופן כמעט מוחלט. אל שנפר ובן ברק שהצטיינו ברגעי המשבר הצטרפה לזמי בהגנה מצוינת ויציאה מהירה קדימה. האורחות תקפו את הסל מול גרוסמן שבשלב מוקדם של המשחק סבלה מבעיית עבירות (3 באמצע הרבע השני), לזמי מהעונשין השוותה, 21:21, 4 דקות להפסקה.
ירושלים לא אפשרו לבקעה להניע כדור וחטיפה הסתיימה במתפרצת וסל גדול של הרוש, היתרון חזר לאדומות.
במשחק הכי חשוב של העונה, קונסטנטיני נזרקה למים העמוקים והיתה צריכה להיות התשובה של ירושלים לגבוהות של הבקעה, וברוב שלבי המשחק עשתה עבודה לא רעה בכלל והוכיחה פוטנציאל גדול שטמון בה. היתרון הגבוה של ירושלים היה 28:23, לפני שהמחצית הסתיימה 28:25.



הצליחו להתגבר על פציעה מוקדמת של אריאלי ולייצב את השורות. טייב ושנפר



באופן מסורתי, הרבע השלישי הוא החלש בבקעה והטוב של ירושלים, כמו במשחק הראשון בין השתיים, גם הערב ירושלים פתחו עם לחץ, הגנה אגרסיבית ויציאה מהירה קדימה ו-3 הדקות הראשונות הסתיימו 6-0 כשוקסמן עם נקודות ראשונות חותמת את הריצה. בבקעה נלחצו, לא היתה בעלת בית על המגרש, עד שמעוז לקחה הכל עליה ועם 5 נקודות רצופות החזירה את קבוצתה למשחק, 34:30. בירושלים לא נבהלו גם כשגרוסמן קבעה, 34:32, ובן ברק עם אסיסט גדול לוקסמן ועוד סל ועבירה התקפה אחרי, החזירה את ירושלים ליתרון 39:32.
במחצית השניה הכחולות לא היו במשחק, אך נלחמו בציפורניים לשרוד ומנגד בירושלים הנעת כדור סבלנית ויפהפייה הסתיימה בשלשה של גור מהפינה, ויתרון דו ספרתי ראשון במשחק 44:34.
קליין בסל מטורף רק צמקה, 44:37 בסוף הרבע השלישי.

הרבע האחרון התאפיין במתח ועצבים. הבקעה עלתה עם קבוצה כדי ללחוץ, אך לא הצליחה לייצר שום דבר בהתקפה, וחמש דקות לסיום בן ברק במתפרצת קבעה 49:41.
כשהמשחק כבר היה כמעט אבוד, הבקעה סוף סוף הראו ניצוצות מלחמה וניסו לחזור מהקבר שיצרו לעצמן במשך שניים וחצי רבעים.
אחרי ששנפר דייקה פעם אחת מהעונשין, הבקעה עברו ללחוץ, חטפו, הלכו בכוח אל הסל, שוב היו אלה גרוסמן ומעוז שהוציאו לפועל, ודקה לסיום משחק חדש, 50:49 בלבד לירושלים.
בירושלים החטיאו, גם בבקעה, הזמן החל לאזול ו-15 שניות לסיום בוצעה עבירה ששלחה את שנפר לקו.
13 אדום לא נלחצה ודייקה פעמיים, 52:49.
בבקעה לקחו פסק זמן, ממנו חזרו אל הגנה רצחנית של האדומות, וחוסר אונים שהסתיים בזריקה חסרת סיכוי.
ירושלים עשו את זה גם בליגה, ואחרי שלקחו את גביע האיגוד, הבנות של בועז טייב בליגת העל.


שחקניות ירושלים מודות לקהל שזוכה, שוב, לראות את קבוצתו מעפילה לליגת העל



קלעו למ.כ. הבקעה:
אורלי גרוסמן 16
הילה מעוז 13
לימור זיו 7
שני לוין 6
טלי קליין 5
מיכל אסף 2


קלעו לאס"א ירושלים:
שירה בן ברק 17
ענבל שנפר 11
בת אל לזמי 10
ענבר וקסמן ויעל הרוש 4 כ"א
עמית גור ולהב קונסטנטיני 3 כ"א









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();