מי תניף אותו? גביע האיגוד מחכה...


הערב: משחק ראשון גמר גביע האיגוד
שי ברק ,03/04/2011

הערב, שני (4.4.11, 18:45) יתקיים המשחק הראשון בגמר גביע האיגוד בין אליצור תל אביב לאס"א ירושלים
שתי קבוצות שירצו לפתוח את שלבי ההכרעה של העונה עם תואר ראשון. הגומלין ביום חמישי.
פרטים על הסעות שייצאו מירושלים - בפנים.

אליצור תל אביב – אס"א ירושלים (18:45, אולם הספורט עמיאל-רמבם)

הפעם האחרונה שאס"א ירושלים זכתה בגביע האיגוד היתה לפני למעלה מ-20 שנה, אליצור ת"א ששנים לא היתה קיימת, אולי תזכור הנפה היסטורית לפני 3 עשורים או יותר, נתון היכול לרמז כמה הקבוצות רוצות את הגביע. אליצור גם זוכרת את אותו הגביע על השולחן בעונה שעברה, כשהפסידה אותו להפועל פתח תקווה.
האגודות אמנם לא זכו להוסיף גביע לארונן, אך השחקניות המשחקות בהן טעמו את טעמו בשנים האחרונות.
ענבל שנפר היתה האחרונה להניף את הגביע. זה קרה כקפטנית הפועל פתח תקווה בעונה שעברה. קדמו לה סיון בלליס ומאמנתה גליה אורבך שזכו עם בני יהודה לפני שתי עונות. איתן באליצור גם נטע קרומר זוכת הגביע לפני 3 שנים עם נתניה כך ששתי הקבוצות יוצרות רצף זכיות, המון ניסיון ובעיקר הרצון לגביע אחד נוסף.
אחרי שנים של פייבוריטית ברורה, השבוע – הכל פתוח.

הסעות מאורגנות: אוהדי ירושלים המעוניינים להצטרף להסעות שייצאו מאולם הספורט בגבעת רם, מוזמנים ליצור קשר עם אושרה אמויאל במספר: 052-6146622.
שימו לב, מספר המקומות מוגבל.


הדרך של אליצור ת"א:
כאמור, בעונה שעברה אליצור הגיע עד הגמר בו הפסידה, הפסד כפול, לפתח תקווה. עונה שנייה ברציפות בגמר. השנה רוצים שם תואר.
את הסיבוב הראשון עברה אליצור בקלות, כשניצחה במשחק דחוי את מכבי הוד השרון. שמינית הגמר הפגישה את אליצור ת"א עם אחת מהפתעות העונה, מכבי רמת חן, אך המשחק הוכרע כבר במחצית ואליצור דילגה 92:48 לרבע הגמר ולמפגש הקשה ביותר בגביע – הפועל פתח תקווה. פתח תקווה, שסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון, הגיעה למפגשים עם אליצור בתקופה לא טובה, ואחרי הפסד ליגה, אירחה את אליצור למשחק קריטי ברבע גמר הגביע כשיחזור לעונה שעברה. פ"ת נלחמה והקשתה מאד על אליצור במשך 36 דקות, אך ריצת 11-4 בסיום המשחק קבעה 71:64 לאליצור שהמשיכה לחצי הגמר.
בחצי הגמר הסתבכה אליצור כשהפסידה לגליל עליון 70:54 בחצי הראשון, אך ידעה לצאת מהבור בגומלין עם ניצחון גדול 82:54.
אחר כך באה תקופה לא טובה בליגה, אך שוב ברגעי ההכרעה התעלתה אליצור העפילה לפיינל פור, וכעת עדיין בתמונה כל התארים, והן רוצות את הראשון.





הדרך של אס"א ירושלים:
ירושלים בנתה סגל מנוסה כדי לנסות לחזור אל ליגת העל, הגביע מבחינתה מהווה בונוס בדרך, בונוס עליו חולמות שחקניות הקבוצה שלרובן זו תהיה הפעם הראשונה. כדי להגיע למעמד בירושלים עברו את המסלול הבא. כסיפתח לא התקשו מול מועצה אזורית גזר. בשמינית הגמר כבר חיכתה להן באר טוביה שהקשתה על הקבוצה שלושה רבעים אך ירושלים ניצחה 75:63.
כמו לאליצור ת"א גם ירושלים פגשה את היריבה הקשה ביותר ברבע הגמר, כשהגיע להתארח בבקעה. אמנם בליגה הבקעה במאזן מושלם (2:0) על ירושלים, אך רבע הגמר היה חד צדדי ובו ירושלים ניצחה 64:41.
בחצי פגשה ירושלים את בני יהודה ציונטרוניקס וניצחה אותן פעמיים, 82:54 ו- 59:40. שיבוץ הגמר קבע שהמפגש השני והמכריע עומד להתקיים בירושלים, והקבוצה תעשה הכל כדי שלקהל המקומי תהיה סיבה לחגוג.




לקראת המשחק:
אליצור תל-אביב מגיעה אחרי ניצחון מוראלי וקריטי במחזור הסיום על חדרה. תל אביב שנקלעה לסדרת הפסדים בפלייאוף העליון כמעט ואיבדה את מקומה בין ארבעת הראשונות, אך ידעה להתאושש בזמן במאני טיים כדי לשמור על המקום הרביעי. גם בגביע אפשר היה לראות שבפתיחה כורות לעצמן בורות שרק הדקות האחרונות מצליחות לתקן. את פתח תקווה ניצחו בדקות הסיום, ואת גליל היו צריכות לנצח בהפרש דו-ספרתי כדי למחוק את ההפסד במשחק הראשון.
ירושלים מנגד פתחו רע את העונה ובהמשך הלכו והשתפרו, כך שהצליחו להתברג במקום השלישי בסיומה של הליגה וגם להעפיל לגמר הגביע.
בשתי הקבוצות שחקניות מנוסות, חלקן עם עבר בליגה הבכירה, רובן זכו בעברן בתארים שחילק הכדורסל הנשי והצעירות הן שחקניות בנבחרות ישראל. כל הניסיון יכול להסביר למה דווקא שתי אלה הן שנפגשות בגמר הגביע.
על הקווים, גם כן, שניים מהמאמנים הטובים בליגה, חיים את המשחק, מבינים אותו ויודעים להגיב תוך כדי, מה שמבטיח משחק טקטי ואיכותי.
בליגה הסדירה, אגב, ירושלים גברה פעמים על אליצור ת"א (65:55, 73:62), אך יש לזכור ששני המשחקים התקיימו באולמה של ירושלים, ולמעשה זו הפעם הראשונה העונה שירושלים תגיע לאולמה של אליצור.
אם השתיים ייפגשו שוב, הן יעשו זאת לאחר שיבטיחו את מקומן בליגת העל, בסדרה על האליפות, אך אין מה להקדים את המאוחר, ראשית, בואו נחלק גביע.



סגלים:







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();