כמה רחוק עוד יכולות לקחת את תל כביר?


לאומית נשים: מי האמין?
שי ברק ,15/02/2011

שרמת חן תגיע לאולמה של אליצור ותנקום על שתי התבוסות הקודמות ושתל כביר תגיע לבקעה ותנצח בדו ספרתי את מוליכת הליגה.
ולמרות שנותר עוד חודש וחצי בלבד, מי יכול להמר על הרביעייה של הפיינל פור?
ובתחתית: ציונטורוניקס מתקרבות לירידה, אך בליגה משוגעת שכזו כלום לא סגור. סיקור מלא של המחזור בראשון בשלב הבתים.

טבלת הבתים

בית עליון:
מ.כ. הבקעה 65 – מכבי תל כביר 77
לפני שבועיים תל כביר היתה קרובה "לגנוב ניצחון" מהבקעה. הערב בנות תל כביר כבר עשו את זה בסטייל ועם ניצחון גדול בדו ספרתי. הבקעה ששומרות על ראשות הליגה, לא נראו טוב עם פתיחת שלב הבתים והכניסה למאני טיים של העונה וישנן מספר סיבות לדאגה לקראת המשחק החשוב בשבוע הבא. מלבד גרוסמן המדהימה והילה מעוז שחזרה לעצמה, יתר השחקניות כמעט לא הורגשו, בשורות המקומיות.
מן הצד השני, בתל כביר מתחילים לראות קבוצה, ומשבוע לשבוע השחקניות לומדות להכיר אחת את השניה ולמצוא אחת את השניה, כמו למשל בכדורים שנכנסו היום לאוחנון וסויסה בצבע או האסיסטים הגדולים של דוידוביץ (4 אס' הערב) על חצי מגרש לשלשות חופשיות של אברהם.
דקה מהפתיחה מסירה של איסרוב לסויסה (המצטיינת הערב במגרש), הסתיימה בשלשה ובנקודה החמישית רצופה של סויסה שהעלתה את קבוצתה ליתרון 5-0. גרוסמן לבדה עשתה הכל כדי להשוות את התוצאה, ומספר דקות אח"כ, שלשה של קליין הקפיצה את הקהל והעלתה את הבקעה ליתרון ראשון, 10:9.
חטיפה ומתפרצת של איסרוב התחילו את הריצה של תל כביר, שנמשכה בדוידוביץ שהכניסה את אוחנון למשחק בדרך ליתרון 17:10.
הבקעה הזעיקו פסק זמן ממנו חזרו תל כביר במשחק מבולגן וירידה איטית להגנה, והבקעה חזרה עד 17:16, כשהילה מעוז מכניסה את עצמה למשחק, רק שלשה של שני אברהם שהחלימה מפציעה ארוכה, עצרה את הריצה של המקומיות.
תל כביר שיתפה כמעט את כל הסגל בעשר הדקות הראשונות, ופדולובה חתמה רבע ראשון טוב של קבוצתה 22:18.
את הרבע השני פתחה מעוז עם 4 נקודות רצופות והשוותה את התוצאה. תל כביר זרקו מבחוץ והחטיאו, אך הצליחו להישאר צמודות בזכות הגנה מושלמת של אוחנון וסויסה על גבוהות הבקעה שלא הצליחו לייצר נקודות בצבע.
בהעדר אפשרות לקלוע מבפנים עברה גרוסמן לשחק כגארדית וגם בעמדה זו בלטה. שלשה של מעוז העלתה את הבקעה עד 28:22, ובתל כביר סגרו 4 דקות ללא נקודות. איסרוב עם 6 רצופות, הפסיקה את הבצורת והשוותה את התוצאה. המשחק נצמד, כשבתל כביר שחקניות הפנים נלחמות ועושות נקודות בעיקר מהקו, ובבקעה מיכל אסף, שעלתה בחמישייה, הוסיפה 4 נקודות מחצית טובה הן הגנתית והן התקפית. השוויון הופר עם הבאזר בפייד אווי מדהים של גרוסמן כמעט מקו השלוש שקבע יתרון 36:34 למקומיות.
בתחילת המחצית השניה שיפטר לקחה על עצמה את המשחק ועם 4 רצופות ושני מהלכים הגנתיים חשובים השוותה את התוצאה, סויסה מהקו נתנה את האות לריצה של תל כברי אחרי 3 דקות ברבע, ושלשה גדולה שלה עם יד על הפנים סיימה את הריצה של האורחות 13-0, בדרך ליתרון 47:39.
ההגנה של תל כביר ברבע הזה היתה מעולה, מלבד הגבוהות שהמשיכו לעשות את מה שכבר נכתב לפחות פעמיים בסיקור זה, הגארדיות לחצו חזק על גארדיות האורחות, בבקעה השחקניות איבדו את הביטחון ופחדו לזרוק לסל. הכדור נע מאחת לשניה כשרק גרוסמן לוקחת על עצמה ומוסיפה שלשה. קליין עוד הקטינה את ההפרש בקליעה מחוץ לקשת, אך נענתה בשלשה של אוחנון, 53:40, וההפרש נשמר בסיום הרבע, 59:47.
ברבע האחרון כבר היה שואו טיים של הצמד סויסה-אוחנון עם מהלכים יפים בצבע, סויסה עם 9 נקודות הובילה את תל כביר להפוך את הרבע לפרוטוקול בלבד. קסלר נלחמה בצבע מול שחקניות הפנים האורחות ובכוח ומלחמה קלעה 4 נקודות שעזרו להשאיר את קבוצתה בתמונה, אך זה היה מעט מדי. הבקעה נראו כבויות וחסרות מוטיבציה לחזור, רוח הלחימה נעלמה, והשלשה של אברהם שתוארה בפסקת הפתיחה, סגרה סיפור.
בסיום התברר שהליגה פתוחה לחלוטין ותל כביר עוד לא אמרה את המילה האחרונה בה.

קלעו למ.כ. הבקעה: אורלי גרוסמן 25, הילה מעוז 17, טלי קליין 7, מיכל אסף וקסניה מיאשניקובה 6 כ"א, אורנה קסלר 4.
קלעו למכבי תל כביר: נטלי סויסה 23, ליאל אוחנון ומאיה איסרוב 13 כ"א, לנה פדולובה 12, לירון שיפטר 8, שני אברהם 6, דניאלה ראובן 2.



ליאל אוחנון ונטלי סויסה.




אליצור ת"א 66 – מכבי רמת חן 'דרור' 68
רמת חן סיימו את חלקן העונה? הערב הם הוכיחו לכל הסקפטים, שבקבוצה אופטימיסטים. ועם אופטימיות ועם חזון אפשר לנצח גם קבוצה שהביסה אותך פעמיים.
הערב, בזכות הגנה מעולה שהורידה את אליצור בביתה ב-12 נקודות מהסקור הממוצע שלהן, הצליחו רמת חן להצהיר שגם בפלייאוף העליון עוד יש להן מה למכור.
רמת חן עלו ראשונות ליתרון והובילו 6-0 מנקודות של דורון ופרחי. מיטל לוי שמרה מצוין על נטע קרומר שכמעט ולא באה לידי ביטוי היום.
באליצור תל אביב התעוררו עם 2 שלשות של לביא, ו-10 נקודות של בלליס הפכו את התוצאה ועלו ליתרון 17:11. רענן עוד הקטינה במעט וקבעה את תוצאת הרבע 17:13,
את הרבע השני פתחו אליצור תל אביב חזק, ושלר (מהבולטות בקבוצתה הערב) קלעה 6 נקודות רצופות והביאה את אליצור ליתרון דו ספרתי, אך ברמת חן לא הרימו ידיים, פרחי עם ניהול משחק מעולה ו-6 נקודות משלה וסולקוביץ עם שתי שלשות סגרו את ההפרש, סיימו את הרבע בשוויון ובמחצית 34:30 למקומיות.
המחצית השניה היתה הטובה של האורחות במשחק, והמהפך שעשו בסיומה הספיק לניצחון הגדול.
הכל התחיל בהגנות שהחליפו רמת חן בלי הפסקה, והטריו של רמת חן פרחי-סולקוביץ-רענן השלים בהתקפה 24 נקודות כדי לעלות ליתרון בסוף הרבע 54:49. באליצור, בכל פעם שבלליס קיבלה את הכדור קרו דברים טובים ות"א נשארה במשחק.
שחר גורדון הצעירה עלתה ברבע האחרון ועצרה את בלליס, והגבוהות לקחו אחריות. מילר הקטינה את ההפרש ו-ושלר הפכה את התוצאה, 56:54, אך גם הערב סולקוביץ היתה שם בשביל רמת חן, 7 נקודות רצופות שלה שמרו על משחק צמוד 61:61.
הליה הניג בשלשה חשובה קבעה 64:61, לביא ענתה לשוויון, וסולקוביץ ו-ושלר נאבקו בדרך ל-68:66 לרמת חן.
ההזדמנות האחרונה של המקומיות הגיעה 4 שניות לסיום בהוצאת חוץ שהגיע לזריקה קשה ומאולצת של קרומר שהחטיאה ורמת חן חוגגות הפתעה.

קלעו לאליצור תל אביב: סיון בלליס וחן לביא 15 כ"א, יפעת ושלר 12, קרן מוזס 10, ענבר מילר 7, ספיר שריג 3, נטע קרומר ושני זר אביב 2 כ"א.
קלעו למכבי רמת חן 'דרור': ליטל סולקוביץ 27 (5 שלשות), אורית פרחי 16, שיר רענן 9, דניאל חג'ג' 6, ליהי דורון והילה הניג 3 כ"א, שחר גורדון ומיטל לוי 2 כ"א.


ברודו ופרחי. מאדריכלי הניצחון




הפועל פתח תקווה 61 – מכבי חדרה 58
לא היה הרבה כדורסל בפתח תקווה עם פתיחת שלב הבתים, אך היתה מלחמה, אגרסיביות והרבה רצון.
אחרי פתיחת משחק טובה של חדרה עם 14:4, בשש הדקות הראשונות, הזעיקו בפתח תקווה פסק זמן.
ממנו חזרו שרון זאבי וטלי בן ישי (8 ו-6 נקודות בהתאמה), מפוקסות ומכוונות מטרה, רצו 14:3, וירדו בסוף הרבע ביתרון.
מאותו השלב בו עלו פתח תקוה ליתרון, ועוד לסיום המשחק לא שמטו את ההובלה, על אף המשחק הצמוד. הרבע השני היה אגרסיבי, בו פורת ואנקונה עזרו לפתח תקווה לשמור על היתרון ובמחצית 36:31.
את המחצית השניה פתחו טוב בפתח תקווה כשכל החמישייה תורמת נקודות בדרך ליתרון דו ספרתי 44:34 תוך 2 וחצי דקות. אך האשליה שהנה מתפתח כדורסל טוב בחצי השני התבדתה כשמאותו רגע בפתח תקווה לא הצליחו לקלוע עוד, הרבו להחטיא וחדרה שלא הרשימו בעצמן, קלעו 3 סלי שדה ב-7 וחצי דקות (אורן, סירושטן וגוט), והרבע השלישי הסתיים 44:40.
לרבע הרביעי עלתה בן ישי כדי לשים סוף לסיפור ולהכריע את היריבה. היא פתחה בשלשה בשלב מוקדם של הרבע. חדרה לא נשברו וענו בנקודות משלהן, בן ישי הוסיפה שתי שלשות נוספות והעלתה את פתח תקווה ליתרון 58:46, אך אורן בשלשה ומירון עם 6 נקודות אישיות הקטינו עד 58:51.
פורת בחמישים אחוז מהעונשין קבעה 60:53, מירון יצאה למתפרצת ונחסמה בגג אדיר של חשיבון שעצרה מומנטום וסגרה את הסיפור. עם הבאזר אורן עוד הוסיפה שלשה שקבעה את תוצאת המשחק.

קלעו להפועל פתח תקווה: טלי בן ישי 22 (4 אס'), שירי פורת 15 (4 אס', 11 כ"ח מתוכם 5 בהתקפה), שרון זאבי 10 כ"א, טל אנקונה 6, אירה חשיבון 5, הדס בר 2, נטלי לוי 1.
קלעו למכבי חדרה: אירנה סירושטן 14, אלינה אורן 13, ירדן כץ 12, ענת פודגור 8, מיכל מירון 7, ירדן גוט 3, שרית מסורי 1.



אס"א ירושלים 65 – הפועל גליל עליון 41
מה שבמחזור הקודם היה קרב ענקיות על המקום הרביעי, הסתיים הערב באופן חד צדדי, כשירושלים בורחות כבר במחצית הראשונה.
גליל עליון שממשיכות לשחק קצב משחקים כמעט לא אנושי מתחילות להתעייף, והערב זה היה ניכר. קצב ההתקפות היה איטי יותר, והלחימה היתה חסרה.
מנגד, בירושלים, לא הרשימו אך היו יעילות וסיימו ביתרון 16 את המחצית הראשונה ולמעשה הכריעו את המשחק.
ברבע הראשון שיחקה ירושלים קבוצתי וטוב, נלחמה בהגנה ועצרה את האורחות על 7 נקודות בלבד, כאשר 4 מתוכן שייכות לנופר לוי. התקפית בלטה בן ברק עם 5 נקודות, אך כל הקבוצה היתה טובה וכולן תרמו, בדרך ל-14:7.
אם ברבע הראשון היתה תרומה קבוצתית, הרי שהשני היה חגיגה של שחקנית אחת. ענבר וקסמן להטה עם 15 נקודות מתוך ה-20 של ירושלים ברבע, והובילה לתוצאה 34:18.
במחצית השניה נתנו בירושלים למחליפות לשחק, וגם בקרב הנערות נגד נערות היתה ידן של הירושלמיות על העליונה, בעיקר בזכות משחק טוב של עמית גור עם 7 נקודות ויכולת גבוהה.
ירושלים ניצחה גם את הרבע השלישי (48:31) כשגם ברביעי ההפרש המשיך לצמוח.

קלעו באס"א ירושלים: ענבר וקסמן 17, שירה בן ברק 12, רקפת אריאלי ובת אל לזמי 8 כ"א, עמית גור ויעל הרוש 7, ענבל שנפר, שני נאות ושני פרידמן 2 כ"א.



בית תחתון:
הפועל עמק יזרעאל 65 – הפועל מעגן מיכאל 78
לשתי הקבוצות הצמודות בטבלה היה ברור כי ניצחון במשחק הראשון של שלב הבתים, בהתמודדות הישירה ביניהן יכול להשליך על המשך העונה כולה. לעמק יזרעאל היה חשוב הניצחון כדי להפרד סופית מהתחתית, אך גם הערב לא הצליחו להביא לידי ביטוי את הכישרון בקבוצה ונכנעו למעגן מיכאל המתאוששת מסוף הסיבוב הקודם.
כבר בפתיחת המשחק היה ברור מי הקבוצה הנחושה יותר והעדיפה על הפרקט.
: עמק יזרעאל פתחו לא טוב את המשחק, ההגנה החלשה אפשרה למעגן מיכאל לעלות ליתרון דו ספרתי תוך פחות מ-10 דקות, 21:11. ג'ניפר קלכמן היתה המוציאה לפועל המרכזית עם 10 נקודות, אך העוצמה של מעגן היתה בכך שכל החמישייה הגיעה מרוכזת כבר מהפתיחה. רוטשטיין וזילברברג בניהול משחק חכם, וקטלן ורוכסאר בחרו את הזריקות הנכונות וקלעו באחוזים טובים. מהצד השני, העמק נשארו במשחק דרך הגבוהות שלהן כשבהיר, אליזבט ועלית קולעות את מרבית הנקודות של הקבוצה ומצליחות לקראת סיום הרבע להקטין במעט לפיגור 7.
את הרבע השני עוד פתחו במעגן מיכאל טוב, אך בעיית עבירות אילצה את זילברברג וקטלן לבלות דקות ארוכות מחוץ למגרש ואילו בעמק חלה התעוררות בעיקר דרך קרן קריספין שנתנה מחצית ראשונה טובה וברבע השני קלעה 6 נקודות, יחד עם עלית כהן הקטינו את ההפרש שנע סביב שמונה נקודות, עד 37:32 בהפסקה.
המחצית השניה המשיכה לנוע ברובה סביב 8-12 הפרש לאורחות, שהצליחו לשמור על יתרון קבוע. בעמק יזרעאל התעוררה קרופיק, נתנה תצוגה התקפית טובה וחיפתה בכך על ההחטאות מהמחצית הראשונה.אחרי שהרבע השלישי הסתיים 58:46 למעגן מיכאל, הקטינה קרופיק את ההפרש עד 63:57, אך לעמק לא היו עוד פתרונות כדי להפוך את התוצאה. וזילברברג במשחק טוב ביחד עם קלכמן וקטלן דאגו לחזור ליתרון דו ספרתי עד לסיום, ולהשיג ניצחון שמסבך את עמק יזרעאל בתחתית.

קלעו להפועל מעגן מיכאל: ג'ניפר קלכמן 25 (14 כ"ח), עדי רבאון 17, רחל קטלן (10 כ"ח) ורותם רוכסאר 13 כ"א, אורלי זילברברג 10 (6 אס').
קלעו להפועל עמק יזרעאל: אדווה קרופיק 14, אליזבט קניגסברג 13, קרן קריספין 12, עדי גלמן, שרון רשף, ניר בהיר ועלית כהן 6 כ"א, הדר ארבל 2.



הפועל נהריה 67 – עירוני אעבלין 62
הפועל נהריה התקשתה הערב בביתה נגד מרינה מלצב ואעבלין, אך למזלן קיבלו את חאג' אחמד ביום טוב ועם שפיצנדל דאגו לשמור על ניצחון וסיכוי במאבקים על ראשות הבית.
נהריה פתחו טוב את המשחק, ומנאל חאג' אחמד הובילה את הקבוצה ליתרון 36:22.
האחרונה הסתבכה בבעיית עבירות במחצית השניה ובהעדרה מלצב ופריאל הצליחו להקטין את ההפרש, כך שהרבע השלישי הסתיים 53:44.
נהריה שלא הרשימה והסתבכה בבעיית עבירות ידעה לא לאבד את היתרון ואת הניצחון ועל אף שההפרש עוד קוזז ברבע האחרון, הניצחון לא עמד בספק עד לסיום.

קלעו להפועל נהריה: מרינה שפיצנדל 26 (2 שלשות), מנאל חאג' אחמד 14, מרים חנון 10, מירי פיזמונים 7, אוקסנה דוד 6, שיר אסולין 4.
קלעו לעירוני אעבלין: מרינה מלצב 26, פריאל חטיב 11, עמאל ח'ידר 10, גאדה עומר 6, עולא רבריס 5, מרין גבריס 4.



רוש רמת השרון 94 – בני יהודה ת"א 29
כצפוי רמת השרון לא התקשתה לשמור על המקום הראשון בבית.
קלעו לרוש רמת השרון: עידית גרשוני 14, לורן בניטה והילה אלנקרי 13 כ"א, קרן בויס 12, מרב קפלן ונירה פולי-טואף 11 כ"א, ירדן ברגר וענת לין 8 כ"א, טלי יעקבי 4.



הפועל באר טוביה 82 – בני יהודה ציונטרוניקס 68










כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();