נעמה שפיר. המצטיינת בנבחרת.


פרידה מאליפות אירופה עד גיל 20
שי ברק ,26/07/2010

אתמול הסתיימה אליפות אירופה לנבחרות עד גיל 20, באליפות דרמטית של רוסיה, אחרי שגברה על ספרד. בדרג ב', אליו שייכת הנבחרת הישראלית, חגגו הבריטיות זכיה במקום הראשון.
נבחרת העתודה של ישראל סיימה במקום השישי, שיפור של שני מקומות ביחס לאליפות הקודמת. דברי פרידה ותגובות, בפנים.


נבחרת העתודה הישראלית הצליחה לעמוד בכבוד באליפות עד גיל 20. לא היינו פייבוריטים הקיץ לעלות לדרג א', ובכל זאת הפרידו בינינו מספר מועט של דקות שעצרו קאמבק מרשים נגד מי שזכתה באליפות, בריטניה.

הנבחרת קיבלה אליפות טובה מאד מנעמה שפיר, שהובילה את הישראליות בשלושה פרמטרים: ממוצע נקודות, עם 14 למשחק (מקום רביעי באליפות כולה), חילקה 4.7 אסיסטים (שניה באליפות כולה), וחטפה 3.3 כדורים בכל משחק (מקום שני באליפות כולה).
הנבחרת גם קיבלה הרבה דקות טובות משירה שכט, שהתחילה את הטורניר לא כשירה, והיתה בכלל בספק ערב הנסיעה, ובכל זאת התעלתה על עצמה וסיימה עם ממוצע 10.3 נקודות למשחק.

בסוף הטורניר, ניכרה העייפות בנבחרת הישראלית, והתבטאה היטב במשחק האחרון על מקומות 5-6, אך גם ההפסד להונגריות, לא פגם באווירה הכללית שהנבחרת עשתה את שלה הקיץ:

מאמן נבחרת העתודה עדן ענבר סיכם את הופעת הנבחרת באליפות כולה: "אני חושב שזה היה קשה כמו שחשבנו שזה יהיה, ציפינו לרמה הזו, אבל אני חושב שמה הפתיע אותנו היה היכולת של השחקניות להתמודד עם נבחרות ברמה כזו.
אני מאוד מרוצה מהיכולת ששהשחקניות הציגו, ולמעט המחצית הראשונה מול הונגריה בכל המשחקים הן נתנו 100 אחוז ויותר. "


קפטנית הנבחרת, נעמה שפיר, נתנה את הזוית שלה לאליפות: "שיחקנו בהרבה שלבים של האליפות טוב מאוד. התמודדנו נגד שחקניות ברמה גבוהה מאוד והתמודדנו טוב, לאורך כל האליפות וכל המשחקים נשארנו ביחד והתמדנו במטרה לאורך כל הדרך ועשינו את המקסימום שלנו".
אני חושבת שיש אכזבה כי היינו בסופו של דבר רחוקות מרחק נגיעה מחצי הגמר, אבל הפסדנו לאנגליה ושם זה נגמר.

באנו עם מטרה לעלות לדרג א' ויש אכזבה, אבל זה לא קרה ומה שחשוב זה שהמשכנו לשחק ולתת את המקסימום גם במשחקי הדירוג ולסיים את האליפות עם ראש מורם ובמקום השישי המכובד."


שירה שכט אחת משחקניות הנבחרת הבולטות באליפות אמרה בסיום: "כנראה נגמר לנו האוויר בסוף, עשינו כל מה שיכולנו. כנראה שחסרה לנו יכולת להתמודד עם הנבחרות החזקות שהיו פה באליפות, אבל מה שמעודד זה שגם כשנכנסנו למשבר או היינו בפיגור ידענו להשאר ביחד ולא להשבר והצלחנו בהרבה מקרים לחזור אבל רק עד נגיעה קרובה."


משחקי האליפות של נבחרת העתודה ישראל

משחק ראשון באליפות- ניצחון גדול על יוון 62:44

סיבוב שני, הפסד ראשון - ישראל הפסידה לפורטוגל 60:46

ניצחון דחוק על אוסטריה 61:58, מבטיח עליה לשלב הבא

הפסד לסלובקיה במשחק על המקום השני בבית, 60:53

רבע גמר- הפסד לבריטניה 72:65

ניצחון על בליגה במשחקי הדירוג, 61:57

משחק אחרון-הפסד אחרון, ישראל במקום השישי אחרי 80:65 נגד הונגריה



טבלה סופית של האליפות:
1. בריטניה
2. סלובקיה
3. צ'כיה
4. פורטוגל
5. הונגריה
6. ישראל
7. בלגיה
8. יוון
9. מקדוניה
10. אוסטריה



בריטניה זכתה באליפות עם ניצחון דחוק על סלובקיה,
הבריטיות, שהדיחו את ישראל בשלב רבע הגמר, פתחו חזק את המשחק נגד סלובקיה, ובמהלך הרבע השני כבר עלו ליתרון 22:9. סלובקיה לא נשברה, נשארה במשחק, ועלתה ליתרון 2 דקות לסיום, 46:45. סל של דורוג'איה 1:50 לסוף המשחק קבע 47:46, לבריטיות, תוצאה שנותרה עד לסיום, לאחר שאף קבוצה לא הצליחה לקלוע. בקאן עם 13 נק' ודרוג'אייה עם 12 היו הבולטות בשורות בריטניה. לוקאקוביצובה (16 נק') וקרנקובה (14 נק') ענו להן, אך לא הצליחו להכריע את המשחק לטובת קבוצתן.

פורטוגל, שפתחה טוב את הטורניר, סיימה אותו בצורה חלשה. הנבחרת הפורטוגלית פיגרה במחצית נגד הצ'כיות 31:24, אך ברבע שלישי מצויין הפכה את התוצאה וירדה ביתרון 46:42.
הרבע האחרון היה מחריד, פורטוגל קלעה בו נקודה יחידה מול 19 של צ'כיה, וסיימה במקום הרביעי.








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();