"אני אופטימי"
שי ברק ,14/07/2010

עדן ענבר: "אנחנו מגיעים לאליפות לעשות את המקסימום. זו נבחרת מלוכדת, נבחרת של חברות, כל אחת תתן בשביל השניה, ואי אפשר לדעת כמה רחוק נגיע".
ראיון עם מאמן הנבחרת שיחד עם ויטו גיליץ' יובילו, החל ממחר, את נבחרת העתודה.

ביום ראשון, יומיים לפני הנסיעה למקדוניה, דקות לפני משחק האימון המסכם נגד הנבחרת הבוגרת, תפסנו את מאמן נבחרת העתודה לשיחת חתך, סיכום ההכנות והתסכלות קדימה.
המסר המרכזי שיצא מהראיון, מרגיע: "היו פציעות שהעיבו על ההכנות, וכמו בכל סיטואציה בחיים שום דבר לא מושלם וקיימות חששות, אבל מטבעי אני אדם לא מודאג, ההכנות היו טובות, שיחקנו נגד יריבות זרות ברמה גבוהה, במסגרת הטורניר באילת, קיימנו מחנה אימונים חשוב וטוב בקרואטיה, ובסך הכל הנבחרת במקום טוב, מגובשת ומוכנה לקראת הנסיעה לאליפות".


"אנחנו נבחרת, לא סגל של כוכבות בודדות – הכוח של נבחרת העתודה הנוכחית הוא בביחד, והחברות בין השחקניות חזקה ביותר. הן ממש אוהבות אחת את השניה והצוות המקצועי אוהב אותן, אפשר היה להתרשם עד כמה זה חזק, בנסיעה לקרואטיה".

אחד הדברים היותר מעניינים כשמסתכלים על סגל נבחרת העתודה, הוא כמות השחקניות הצעירות שמגיעות מהליגה הלאומית. אם בעבר היה זה נדיר למצוא זימון של שחקנית מליגת המשנה לנבחרת הלאומית של ישראל, הרי שהשנה לא פחות מ-6 שחקניות (50% מהנבחרת) שיחקו העונה בלאומית, כאשר השחקניות המגיעות מליגת העל, רובן זכו לדקות מעטות במדי קבוצתן.
על אף החלוקה, צוות מאמני הנבחרת מכיר את כל השחקניות היטב, ישנן שחקניות מהגליל ועד ירושלים, אך העובדה כי ויטו ("המאמן האמיתי של הנבחרת" כפי שמכנה אותו עדן ענבר) אימן בלאומית, וענבר צפה בלא מעט משחקים בליגה זו, מפיגה חששותיי מפני העדר הכרות מספיקה עם היתרונות של כל שחקנית ושחקנית.
גם בנקודה זו מצליח ענבר למצוא את החיובי ולתת סיבות לאופטימיות "המצב בכדורסל הנשי הוא נתון, שחקניות העתודה לא שיחקו הרבה בליגת העל העונה וזו עובדה, אך ממה שמתרשם בשלבי ההכנה בנבחרת, המגמה בעונה הקרובה הולכת להשתנות. ישנן שחקניות מוכשרות בגילאים האלה כאן, והן יבלטו בעונה הקרובה גם בליגה הראשונה".

על אף שענבר מקפיד להדגיש בכל הזדמנות עד כמה הנבחרת היא קבוצה מגובשת של שחקניות ולא כוכבות בודדות, אי אפשר שלא לתהות על נקודה זו בנבחרת בה משחקת נעמה שפיר, ממכללת טולידו, אחת השחקניות הטובות יותר שגדלו בכדורסל הישראלי. ענבר לא מתכחש לעובדה ששפיר שחקנית מרכזית בנבחרת. "נעמה חשובה מאד לנבחרת, היא מנהיגה וגורם מרכזי, אבל גם היא לא מעל הנבחרת ומספיק להסתכל על משחקי האימון בקרואטיה בהם כיכבה כקלעית המובילה, לעומת משחק השיא והניצחון ב-40 הפרש במשחק בו הצטיינה בניהול משחק ואסיסטים ביחד עם יכולת הקליעה, כדי שנצליח להביא יכולותינו לשיא, כולן צריכות להיות במשחק".
"גם מצבת הגבוהות אמנם לא מזהירה וסובלת מפציעות כשגוט נאלצה להשאר בישראל ושירה (שכט) ועידית (אוריון) נוסעות כשהן בספק ולא כשירות במאה אחוז, אבל יש לנו מספיק שחקניות טובות, אלואיזה כץ ומאיה ריטר שחקניות ליגת על גבוהות, ובסה"כ הנבחרת מספיק מוכשרת לתת מענה לכל בעיה שתתעורר בכל עמדה".


"אני לא נוהג להעריך מראש סיכויי הצלחה ולהמר על המקום הסופי. יש שתי נבחרות שעולות לדרג א' ואנחנו יכולים להיות בינהם".

המסר שמגיע מענבר הוא חד משמעי ובלתי מתפשר, המשחק הכי חשוב בקמפיין כרגע הוא נגד יוון, ורק בגלל שזהו המשחק הקרוב. ביום שישי בערב תשמע ממני שהכי חשוב המשחק הבא נגד פורטוגל. כל משחק הוא הכי חשוב, לכל משחק תעלה החמישייה החזקה ותתן פייט כדי לנצח. "יש יריבות טובות מאיתנו ויש כאלה ברמתנו, אבל על שום משחק אני לא מוותר מראש, אנחנו באים להלחם וחושבים על ניצחון. ביום נתון ניצחון בכל משחק הוא בהישג יד".
את הנבחרת היוונית, היריבה הראשונה באליפות, הצוות המקצועי מכיר כמעט בע"פ. "ויטו יכול לדקלם לך הכל על היווניות, מתוך שינה. אני ראיתי רק 6 קלטות שלהן" אומר ענבר ורומז שהנבחרת היוונית לא תוכל להפתיע אותנו.
גיליץ' מוסיף, "הנבחרת היוונית משחקת בסגנון דומה לשלנו, הקבוצה שתכנס טוב יותר למשחק ותכתיב את הקצב תנצח".
רגע לפני שסיימנו את הראיון בדרך למשחק האימון נגד הנבחרת הבוגרת, הזכיר עדן ענבר עד כמה אוהב ומחובר לשחקניות העתודה. "זו אולי לא נבחרת העתודה הכי נוצצת, אך השחקניות מודעות ליכולות שלהן, אנחנו מודעים, יש לא מעט יתרונות בנבחרת הזו, כשהמרכזי הוא הביחד, והכל אפשרי".

בסוף הראיון החל משחק האימון ובו זכינו לטעימה מהיכולת של העתודה. אפשר היה לראות בשלושת הרבעים הראשונים נגד הנבחרת הבוגרת שהעתודה לא נפלה גם מול גארדיות כשי דורון וגבוהות כקטיה לויצקי, שמרה מצויין בהגנה והראתה שיש סיבות טובות לאופטימיות ששידר ענבר.



לסיכום, תגובת נציגת השחקניות, שירה שכט:
"המשחק הראשון שלנו באליפות הוא נגד יוון, וידוע שהמשחק הראשון הוא הכי קריטי באליפות. אנחנו נבוא הכי מפוקסות שאפשר, הכי מוכנות מנטלית. אפילו הכינו אותנו מה לאכול ביום המשחק ואיך להתכונן למשחק מוקדם.
השלב הראשון הוא חשוב וקריטי, גם אם נפסיד, צריך לדעת מתי להפסיד, למרות שאפשר עוד לתקן בשלב הזה.
אני מאמינה ויודעת שאנחנו נבחרת מוכשרת ואני מקווה שנביא את זה לידי ביטוי על המגרש באליפות עצמה."








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();