עתודה: המירוץ לדרג א'
שי ברק ,14/07/2010

בשנת 2007 ירדה נבחרת העתודה אל דרג ב', מאז מנסות שחקניות ישראל בנות ה19-20 לחזור ולהעפיל לדרג א'. האם הנבחרת שמובילים עדן ענבר ו-ויטו גיליץ', שתפתח את האליפות מחר במקדוניה, תצליח לעשות את זה? המדריך לטורניר, בפנים.

נבחרת העתודה - סגל 2010

"אני מאמין" -נבחרת העתודה נשים - מודל 2010 ראיון עם מאמן נבחרת העתודה, עדן ענבר



10 נבחרות ייפתחו מחר, 16 ביולי, את משחק דרג ב' באליפות אירופה 2010, ובעוד 10 ימים אח"כ נדע מיהן השתיים שיעלו לדרג א', ויותר חשוב, האם ישראל היא אחת מהן.

נבחרת העתודה המריאה למקדוניה כבר בלילה שבין שלישי ורביעי, לקראת האליפות שתחל ביום שישי, במפגש המסקרן מול יוון.

שנת 07' היתה השנה האחרונה במסגרתה שיחקה ישראל בדרג א' של האליפות, ובשתי האליפויות האחרונות סיימה במקום השמיני, עם ניצחון בודד באליפות. האם העונה הנבחרת מסוגלת ליותר?

את דליה בושינסקי שאמנה את הנבחרת ב-2 הקדנציות האחרונות, החליף עדן ענבר, מי שיאמן בעונה הקרובה את אליצור רמלה, ועוזר לו ויטו גיליץ' מאמן קבוצת הנשים של אליצור ת"א (לאומית), ואת אלופת הנערות אליצור חולון.
מהסגל של השנה שעברה ממשיכות 6 שחקניות, שהבולטת שבהן, נעמה שפיר. עוד נתון מעניין, על סגל הנבחרת, ניתן למצוא בשש השחקניות (חצי סגל) מקבוצות הליגה הישראלית השניה. (עוד על הסגל, ר' כתבה נפרדת)

השיטה:
ישראל תתמודד בשלב הראשון, במסגרת בית א' של האליפות עם: יוון, פורטוגל, סלובקיה ואוסטריה. כשבבית המקביל, מקדוניה המארחת, בריטניה, הונגריה, צ'כיה ובלגיה.
ארבעת הראשונות מכל בית יעלו לשלב הבא, ובו יתמודדו בשיטת נוק-אאוט בשלבי רבע גמר, חצי גמר, וגמר שכאמור יהיה לפרוטוקול, שכן 2 העולות לגמר מעפילות לאליפות אירופה, דרג א', שתתקיים ב-2011.

לוח משחקי השלב הראשון (השעות לפי שעון ישראל):
16.7, 13:00 – יוון
17.7, 17:30- פורטוגל
18.7, 17:30- אוסטריה
19.7 – מנוחה הנבחרת לא משחקת.
20.7, 13:00- סלובקיה

היריבות:
יוון – הנבחרת היוונית, דומה באופיה לנבחרת הישראלית, על אף הגבוהות שבסגל, הנבחרת היוונית מתבססת על הגארדיות שלהן, על משחק מהיר, ועל יכולת הקליעה ביום נתון. בעניין זה השחקנית המשמעותית ביותר של הנבחרת היא ניקולופולו שעלתה השנה מהנערות והציגה יכולת טובה במשחקי ההכנה.

יחד איתה משלימות את השלד גם חאירסטנידו, פורוורדית רבגונית שמשחקת למעשה כגארדית גבוהה, ועל אף שבישראל יודעים להתמודד עם סוג משחק כזה, חאירסטנידו צפויה להיות זו שתעשה את רוב הצרות לנבחרת ובעצירתה צריך להתמקד. השחקנית השלישית שמאמני העתודה יצטרכו למצוא לה פתרון היא הסנטרית קטסרה. זו, אמנם לא מהמוכשרות שבסגל היווני, אך לא ניתן להתעלם מ-191 הסנטימטרים שמביאה איתה, בעיקר בהגנה ובריבאונד.

היוניות מציגות שנתות מוכשר המחבר שחקניות ותיקות עם נערות שהתבגרו והגיעו לגיל העתודה, אך זו יריבה שביום נתון בהחלט ואפשר לנצח. כל שנותר לקוות שהיום הנתון הוא 16.7.10.

פורטוגל – חברה קבועה בדרג ב' של הנבחרות האירופאיות, על פניו אופציה נוחה ואפשרית לניצחון, אבל רק על פניו. אשתקד פורטוגל סיימה במקום השישי באליפות העתודה וחמישי באליפות הנערות. שחקניות פורטוגל ניצחו בשלב המוקדם בשנה שעברה את היווניות והאוסטריות שישחקו איתן (ואיתנו) גם השנה. במשחק האחרון באליפות, 5 נקודות הפרידו בין פורטוגל ויוון בקרב על המקומות 5-6, מה שצביע על קבוצות שקולות, ואם ביווניות לא מזלזלים, בפורטוגל על אחת כמה וכמה.

השחקניות הבולטות בנבחרת הפורטוגליות הן הגארדיות. הראשונה, ג'ואנה ברנרדקו שסיימה באליפות הקודמת כקלעית והמוסרת המובילה בנבחרתה (11.6 נק' למשחק ו-3.6 אס'). ברנרדקו הגדילה גם והספיקה לקחת חלק גם בקמפיין של נבחרת הנערות.

הגארדית השניה, מריה קוריה, עולה מנבחרת הנערות אחרי שאשתקד סיימה כקלעית המובילה בנבחרתה עם 14.1 למשחק.
לפורטוגל אין שחקניות פנים מאיימות בגובהן, אך יש לשים לב לסופיה דה סילבה, ריבאונדרית מצויינת המתנשאת לגובה 1.87 מ', ולואינה ליבלו מהנערות שבעונה שעברה היתה לה אליפות בינונית אך יכולותיה לא מוטלות בספק.

אוסטריה – מהנבחרות החלשות בטורניר. אשתקד סיימה את האליפות במקום העשירי, עם ניצחון בודד על מקדוניה.

בקמפיין הקודם היתה זו שרה שיצר, הגבוהה (1.88) שבלטה בנבחרתה עם 10 נק' למשחק ו-6.5 ריב'. אך עפ"י משחקי ההכנה האחרונים של הנבחרת האוסטרית, דווקא הטריו קופל-לזרביץ'-טקאץ' הן הנשק העיקרי של האוסטריות. השלושה מסוגלות לייצר מצבי זריקה לעצמן ולא פעם זו שיטת המשחק המועדפת על האוסטריות.

האוסטריות קיימו החודש שני משחקי הכנה נגד בריטניה, ואחרי תבוסה במשחק הראשון 70:36, ניצחו בנקודה את הגומלין. אחרי בריטניה פגשו אוסטירה את נבחרת סקוטלנד וניצחו בקלות פעמיים.

המפתח מול האוסטריות יהיה באגרסיביות והלחץ שתביא איתה ישראל. שחקניות אוסטריה צעירות, ורכות בצבע מה שמהווה סף שבירה נמוך.

סלובקיה - אולי הנבחרת הטובה בבית. גם בשנה שעברה פגשה נבחרת העתודה הישראלית את הסלובקיות, אז זה הסתיים בהפסד 94:83. קלאודיה לוקביצובה, המתנשאת לגובה 1.93, שהמטירה על הנבחרת הישראלית 27 נקודות, תהיה באליפות גם השנה. יחד איתה מריה פליקסובה צפויה ליצור חומה מתחת לסל ולשלוט בריבאונד, אך פליקסובה שחקנית התקפה מוגבלת יחסית ואת זה בישראל יצטרכו לנצל.

בכלל הגובה של הסלובקיות צפוי להיות המכשול העיקרי, אלכסנדרה בבורובה הצעירה שקולעת נהדר מחצי מרחק ואשתקד במדי נבחרת הנערות מסרה 2 אס' למשחק, היא גארדית מוכשרת בגובה 1.82.

סלובקיה, היתה רחוקה בשנה שעברה מרחק 9 נקודות בלבד מדרג א', וצפויה להלחם על העלייה גם השנה.
דווקא במשחקי ההכנה האחרונים לא הרשימו הסלובקיות ניצחו בקושי את מקדוניה (61:59, 59:58), והובסו פעמיים לסרביה, לפני שניצחו במשחק האחרון 60:40.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();