הערב: גמר גביע האיגוד- משחק ראשון
שי ברק ,09/04/2010

הערב, מוצ"ש (10.4.09, 20:30) יתקיים המשחק הראשון בגמר גביע האיגוד בין אליצור תל אביב להפועל פתח תקווה
הגומלין יתקיים, במוצ"ש הבא, אבל ההיסטוריה הראתה שבגמרים, כל נקודה קובעת.

אליצור תל אביב – הפועל פתח תקווה (20:30, בי"ס "קציר")

שתי הקבוצות הבולטות בליגה, לגמר אחד, בשני חלקים, על התואר הראשון שיחולק העונה בלאומית.
בניגוד לגמר גביע מדינה, גביעי איגוד משוחקים בשיטה של "בית-חוץ", כאשר הביתיות במשחק המכריע נקבעת עפ"י שיבוץ המשחקים בסיבוב הראשון של הגביע. כך בניגוד לגמר אליפות הנערות בו תארח גליל עליון את המשחק המכריע בזכות שסיימה מעל חולון בליגה הסדירה, בגביע הדבר שרירותי.
הפעם האחרונה בה הניפה קבוצה את גביע האיגוד באולם היריבה היה בשנת 06/07, אז אליצור נתניה גברה על תל כביר במשחק הראשון, ולמרות הפסד בגומלין, זכתה בתואר בהפרש כולל של 2 נקודות.
הערב, אליצור אחרת, הפעם תל אביב, תנסה לשחזר את אותו הישג נתנייתי ולנצח את הסטטיסטיקה שכרגע לטובת פ"ת (וזה לא הדבר היחיד שהופך את פ"ת לפייבוריטית, על כך בהמשך).


הדרך של אליצור ת"א:
בעונה שעברה אליצור עוד נקראה חולון, הודחה בשלב מוקדם בגביע וכמעט שירדה לארצית. שנה אחרי, ואותה קבוצה, בשם שונה, היא אחת ההפתעות של העונה והקבוצה שמציגה משחק כדורסל מהנה ושובה עין.
צוות האימון גיליץ'-רוזנברג ממשיך בחודש "אפריל המטורף", ורק ארבעה ימים מגמר גביע המדינה לנערות, שוב הם על הקווים בגמר נוסף. איתם, שכט ומוזס הנערות שהיו שותפות להפסד בשלישי וממשיכות לחפש תואר.
את הדרך של אליצור תל-אביב לגמר, ניתן לתאר רק בהורדת כובע ומחיאות כפיים. הקבוצה שיחקה נגד כל צמרת הלאומית, כדי להגיע אל המעמד הנכסף. בסיבוב הראשון גברה אליצור בחוץ על הפועל באר טוביה שסיימה את העונה במקום החמישי בליגה, אז עוד היתה באר טוביה קבוצה חדשה שנדרש היה לחבר את הסגל הנבנה ולכן ההפרש הגבוה, 92:66. בשלב שמינית הגמר פגשה אליצור את הקבוצה שבאותה תקופה, היתה מהפייבוריטיות לזכות באליפות, ואולי במשחקה הטוב ביותר העונה ניצחה, אליצור את בני יהודה ציונטרוניקס 83:68.
בשלב רבע הגמר, קיבלה אליצור מנוחה מקבוצות הצמרת ופגשה ברמה"ש אותה ניצחה 84:68, במשחק שהוכרע ברבע הראשון.
חצי הגמר היה המבחן האמיתי הגדול ביותר של אליצור ת"א. ללא מיטל עובדיה שנפצעה, ובסגל קצר של 7 בנות, הגיעו לשני משחקים מול ראשל"צ. כנגד כל ההימורים והציפיות לגמר "קלאסי", הקשתה אליצור על ראשל"צ, במשחק הראשון סיימה בשוויון 86:86, ואת הגומלין בביתה הכריעה, בניצחון גדול 67:63.

הדרך של הפועל פתח תקווה:
פתח תקווה נבנתה העונה כדי ללכת עד הסוף בכל המסגרות והתארים, כך שעצם ההשתתפות בגמר אינה מספיקה, אלא עוד שלב בדרך אל היעד. פתח-תקווה הניפה בפעם האחרונה את גביע האיגוד בשנת 2005-6, אחרי ניצחון על אס"א ירושלים, ומאז התקשתה להגיע אל השלבים הסופיים.
העונה, בסגל שסיים עם הפסד בודד בכל המסגרות, רוצים באגודה להחזיר גם את הגביע הביתה.
הדרך של פ"ת לגמר היתה נוחה יותר משל יריבתה ומלבד מפגש מול מעגן לא התקשתה. אחרי שבסיבוב הראשון ניצחה פ"ת בקלות את מכבים/רעות מהליגה הארצית 88:33. בשמינית הגמר, דרסה פ"ת בביתה את חוף השרון 103:44.
המבחן האמיתי הראשון הגיע ברבע הגמר מול מעגן מיכאל. מעגן שמספר שבועות קודם לכן פגשה את פ"ת במסגרת הליגה הגיע שוב למלאבס והקשתה מאד על פתח תקווה, שניצחה בסופו של דבר 91:81, והראתה שהיא בעלת אופי ללכת העונה עד הסוף.
בחצי הגמר, סוג של ביזיון עונתי, פתח תקווה ניצחה טכנית את נהריה, שלא הופיעה למשחק הראשון, ובכך מצאה את עצמה פ"ת בגמר ללא מאמץ כמעט.


היסטורית מפגשים בין הקבוצות: מאז עלתה אליצור אל הליגה הלאומית לפני 3 עונות נפגשו הקבוצות 6 פעמים, ובכולן ניצחה פ"ת. העונה הקבוצות נפגשו פעמיים באולמה של פ"ת, וזה המשחק הראשון בין הקבוצות באולמה של אליצור.


לקראת המשחק:
אליצור תל-אביב תעלה, לראשונה העונה, מול פתח תקווה בהרכב מלא, אחרי שמיטל עובדיה חזרה אחרי פציעה שהשביתה אותה מאז המחזור העשירי.
השאלות הבוערות בת"א הן רבות, כיצד חזרה עובדיה והאם כשירה? כמה עוד אויר יש בריאות של שכט ומוזס אחרי הגמר ביום שלישי ויומיים לפני אליפות הנערות? האם למאמני ת"א שעובדים בעומס מטורף, היה מספיק זמן להכין את הקבוצה? והאם לאליצור יש את הכלים להראות שוב שההימורים נגדה מוקדמים מדי.
בפתח תקווה פייבוריטיות ברורות, לקבוצה היה זמן רב להתכונן למשחק, בסגל מלא של 10 שחקניות בכירות שכבר זכו בתארים בקריירה, משחק מכריע באולמה הבייתי, ומאזן כמעט מושלם בכל המסגרות.
כל הנ"ל הן עובדות, אך במעמד הגביע העובדות מפנות מקום למלחמה, הקרבה ונשמה על המגרש, לגביע חוקים משלו, שמונים הדקות מתחילות מ"0-0", וכל זה קורה במוצ"ש!


Photobucket









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();