לאומית נשים – משחקים מוקדמים
שי ברק ,06/03/2010

אליפויות אס"א, ליגת הנערות, ועוד אילוצים מיני אלה הביאו להקדמה של ארבעה משחקי ליגה.
שלושה משחקים מהמחזור השלישי של הפלייאוף, ועוד אחד מהמחזור החמישי.
סיקור כל המשחקים ,בפנים. שבוע טוב.

בני יהודה ציונטרוניקס 67 – הפועל באר טוביה 75
הקבוצה התל אביבית התארחה וארחה את באר טוביה באולם שבקיבוץ שפיים.
המשחק התחיל מפוזר בשתי הקבוצות, שלשה של לביא, במשחק מצוין, שיחררה קצת לחץ בבני יהודה שעברו ראשונות לשחק כדורסל מסודר ועלו ל11:3 אחרי 5 דקות. בבאר טוביה ירדו לפסק זמן ממנו עלתה רקפת אריאלי לוחמת יותר ומרוכזת, ניהלה את שלושת ההתקפות הבאות של קבוצתה והמשחק התהפך, 14:13 לאורחות. 7 נקודות רצופות של ריינהולד במחצית מעולה שלה, וניצול רבע חלש של בני יהודה מחוץ לקשת, נתנו לבאר טוביה את ההובלה. עם הבאזר לסוף הרבע לביא, עצרה רצף החטאות של קבוצתה ובשלשה הורידה את הקבוצות בשיויון 18:18, סוף רבע ראשון.
כמו הרבע הראשון כך המשחק כולו היה צמוד, מלבד אותה פתיחה של בני יהודה שום קבוצה לא הצליחה לפתוח פער של יותר מ-4 נקודות, ההפרש נע מצד לצד, כשבבני יהודה אלנקרי עם 11 נקודות כמעט לבדה החזיקה את המקומיות במשחק.
לקראת סוף הרבע האחוזים התחילו להתיישר ובני יהודה צלפו 3 שלשות רצופות, אך נענו במהרה ע"י סמרלי עם שתיים כאלה מצידה. ריינהולד, המצטיינת במחצית סגרה את הרבע עם סל שלה והמחצית הסתיימה ביתרון האורחות 35:34.
הרבע השלישי התאפיין בעיקר בהגנות חלשות, הקבוצות פתחו מהר את המחצית השניה וצברו נקודות בקצב שלא אופייני להן.
המשחק המשיך להיות צמוד, כשבני יהודה לא מצליחות לנצל שתי עצירות נדירות של שחקניות באר טוביה, כדי להגדיל את היתרון וגם עבירה טכנית נגד מאמן האורחות לא נוצלה. לקראת סוף הרבע באר טוביה שיפרה וייצבה קצת את הגנתה ועם 2 שלשות הצליחו לשמור על היתרון גם בסוף הרבע השלישי, 51:49.
הרבע האחרון כבר היה שונה, אמנם 3 הדקות הראשונות היו צמודות, אבל הכדורסל היה אחר לגמרי, ברבע זה נראו ניצוצות של כדורסל אטרקטיבי וחכם משתי הקבוצות, ההגנות השתפרו והסלים הגיעו ממהלכי התקפה מתוכננים, ניצול יתרונות ואלגנטיות. דקה וחצי מהרבע ורודובסקי, שנשמרה חזק ע"י נטלי לוי כל המשחק, והיתה בערב בינוני, החליטה להכניס עצמה בכוח לשלבי ההכרעה וקלעה מיותר מ-2 מטר מעבר לקשת ה-3(!), כפתיחה לרבע בו קלעה 10 נקודות.
מלבד אותה שלשה, באר טוביה הלכו חזק ופנימה לתוך הסל, בני יהודה התקשו לעצור את שחקניות האורחות, וההפרש צמח ליתרון שיא של 9 נקודות, 3 וחצי דקות לסיום 69:60. בני יהודה סרבו להרים ידיים, ובהגנה גדולה, ועוד שלשה של לביא חזרו עד 69:65, כדקה לסיום. אך רודובסקי עם סל ועבירה קריטיים יצר 72:65 והכריעה את המשחק.
באר טוביה השלימו ניצחון כפול וחלפו על פני בני יהודה, בטבלה, בדרך למקום החמישי.
קלעו לבני יהודה ציונטרוניקס: חן לביא 25, הילה אלנקרי 15, נטלי לוי 14, אלה יערי 6, ענבר מילר 4, אפרת גרוס 2.
קלעו להפועל באר טוביה: ויקה רודובסקי 18, סיון סמרלי 17, ענת ריינהולד 15, רקפת אריאלי 14, עינב אסולין 12.



הפועל מעגן מיכאל 60 – הפועל חוף השרון 50
אחרי שבוע של פגרת גביע, חזרו שתי הקבוצות לליגה קצת לפני יתר הקבוצות שיקיימו את המחזור ביום שלישי. המשחק הוקדם כדי לאפשר לשחקניות-סטודנטיות לרדת לאילת ולהשתתף בתחרות אס"א שתפתח מחר.
שתי הקבוצות הציגו הערב יכולת חלשה וניראה שהפגרה פגעה בהן. אמנם ההגנות היו שתיהן לא רעות בכלל, אבל התקפית המשחק היה חלש.
את הרבע הראשון פתחה מעגן טוב, ועלתה ליתרון דו ספרתי בשלב מוקדם. ברבע זה הצטיינה שירלי שבתאי שקלעה כמחצית מנקודות קבוצתה, 8 בסך הכל. את חוף השרון החזיקו במשחק רייכרט ומגיד שהיו המוציאות לפועל היחידות של האורחות ברבע, ובתום 10 דקות של משחק 20:14 למקומיות.
ברבע השני ניראה היה שיפור מסוים במשחקה מעגן. מעיין לוי שלא התאמנה השבוע עקב גיוסה לצה"ל, נכנסה למשחק ועם המון אנרגיות הרימה את משחק ההתקפה של קבוצתה, ויחד עם היד החמה של אשל מחוץ לקשת, ומשחק ההגנה של קלכמן, כל אלה הביאו לבריחה של מעגן עד ל34:20 במחצית.
חוף השרון סרבו להשבר ועם פתיחת המחצית השניה, שיר רענן הצטרפה למגיד ורייכרט שיחד הורידו את ההפרש ל 36:28, גם פסק זמן של מעגן לא עזר להן לסיים רבע חלש, כשמצליחות לשמור על 6 נקודות יתרון 45:39.
גם הרבע האחרון התאפיין בהגנות חזקות ומשחק אגרסיבי, מה שהוריד את הרמה ואת קצב יצירת הנקודות של הקבוצות. מאי אשל יצאה במהלך הרבע בחמש עבירות, אך מעיין לוי וקלכמן ידעו לשמור את מעגן ביתרון ולהעלות אותן בסיום הערב, לפחות זמנית, למקום השני.
קלעו להפועל מעגן מיכאל: מעיין לוי 17 נק' (11 כ"ח) מאי אשל 16 (7-5 מה-3), שירלי שבתאי 15 (10 כ"ח, 5 אס'), ג'ניפר קלכמן 10 נק' (9 כ"ח, 8 חט'), רותם רוכסאר 4.
קלעו לחוף השרון: אפרת רייכרט 18, שיר רענן ופזית מגיד 10 כ"א, ליטל סולקוביץ' 5, מאיה וולקון 4, טלי קסורלה 2, גיטה זיו 1.



הפועל גליל עליון 68 – אליצור בני ברק 50
במשחק פלייאוף תחתון מיום רביעי:
לבקשת בני ברק הוקדם המשחק ליום רביעי בגליל.
המקומיות, לאחר ניצחון החוץ הגדול במחזור הקודם בבני יהודה, הגיעו למשחק במטרה אחת, לנצח ולהתקרב מאוד להבטחת ההישארות בליגה.
על אף החשיבות הברורה, בגליל הורגשה ירידת מתח והקבוצה לא הציגה משחק גדול, אך ניצחונה לא הוטל בספק לרגע.
הפתיחה הייתה שייכת לענבר לברון, 8 נקודות ברבע הראשון הוליכו את הגליל ליתרון מוקדם של 10 נקודות, בסיום הרבע הראשון, כשבבני ברק קולעות רק 5 נקודות(!), וסך הכל 15:5.
ההגנה של הגליל המשיכה להיות מצוינת גם ברבע השני, הפעם הצליחו בבני ברק לקלוע נקודה יותר, וירדו למחצית עם 11 נקודות זכות, בלבד.
בהתקפת גליל, היה זה רבע טוב מאוד של מיכל טאובליב וחן צלציון שלא הפסיקו להילחם ובמחצית עמד היתרון של המקומיות על 27:11.
במחצית השנייה התעוררות מסוימת בהתקפת בני ברק בעיק בזכות 11 נקודות של אושרה קונציפולסקי. רבע לא טוב של גליל, והאורחות חזרו על ל- 42:32, בסוף הרבע השלישי.
את תחילת הרבע האחרון הגליל פתחו בריצת 0-10 בראשות דר שנפ וצלציון. בתוספת שלשות של אמה רוזנסטון, החזירה לעצמה גליל את היתרון הגדול, עד הניצחון ב-18 הפרש בסיום.
ניצחון זה היה השלישי ברציפות של גליל, מאז פתיחת הפלייאוף העליון, והבטיח את השארות הקבוצה בלאומית, הישג גדול לבנות הצעירות מהגליל שמתמודדות על האליפות גם בליגת הנערות.
קלעו להפועל גליל עליון: ענבר לברון, דר שנפ, אמה רוזנסטון וחן צלציון 10 נק' כ"א, נופר לוי 9, רז שועה 7, דרור מייברג 6, מיכל טאובליב 4, מיה מירון 2.
קלעו לאליצור בני ברק: מיקי שם טוב וסיוון קנר 12 כ"א, אושרה קונציפולסקי 11, ימית אספיר וליאת פרידמן 6 כ"א, נעמי לנגפורד 2.



במשחק שהוקדם מהמחזור החמישי בפלייאוף התחתון:
הפועל עמק יזרעאל 44 – עירוני אעבלין 65
בעמק יזרעאל שמגיעות לשלבי ההכרעה בליגת הנערות ביקשו להקדים את המשחק מול אעבלין, היריבות הסכימו והמשחק התקיים ביום שלישי האחרון.
המשחק היה צמוד במחצית הראשונה, והורגשה שליטה של המקומיות, שניצחו את הרבע הראשון בצורה משכנעת 15:8, במשחק טוב של שפיר וגבאי. ברבע השני, אעבלין חזרה למשחק והתחילה לסגור את הפער, אך העמק הצליחו לשמור על יתרונן גם בהפסקה 28:27.
ברבע השלישי הגיע המפנה, אעבלין שיפרו את משחקן, בעיקר בהגנה, עצרו את בנות העמק על 9 נקודות, והמשחק התקפה טוב ולחימה קלעו 19 נקודות והפכו את התוצאה. רעדה עומר ומרינה מלצב במשחק טוב מאד שלהן, הובילו את אעבלין ליתרון בסוף הרבע השלישי 46:37.
גם ברבע האחרון המשיכה הדומיננטיות של האורחות, פריאל חטיב נכנסה טוב למשחק ועזרה להגדיל את היתרון, בדרך לניצחון הגדול. אעבלין שומרת את עצמה במאבק על ראשות הבית, והעמק, מתקרבות צעד נוסף לעבר הירידה, כשהמשחק ביום שלישי הופך לקריטי ביותר העונה.
קלעו להפועל עמק יזרעאל: יעל שפיר 13, דורין גבאי 11, עלית כהן 6, ליסה קובלסקי 5, אדוה קרופיק וניר בהיר 4 כ"א, אוריאן אמסלם 1.
קלעו לעירוני אעבלין: רעדה עומר ופריאל חטיב 12 כ"א, מרינה מלצב 11, דליה שיח אחמד ועולא רבריס 7 כ"א, רחל קטלן ומנאל חאג' אחמד 6 כ"א, סוהיר אבו ערב 4.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();