מחר: סוף הסיבוב בלאומית נשים
שי ברק ,01/02/2010

מחר יסתיים הסיבוב הראשון בלאומית נשים, לאחריו תתפצל הליגה לבית תחתון ועליון.
המחזור התחיל כבר בשבת אז גברה מעגן על אעבלין ובכך הבטיחה כי נהריה תשלים את מצבת קבוצות הפלייאוף העליון.

במשחק מוקדם מהמחזור, ניצחה מעגן מיכאל במוצאי שבת האחרון את עירוני אעבלין, אחרי מותחן גדול:
הפועל מעגן מיכאל 51 – עירוני אעבלין 49
אעבלין שידעה שרק ניצחון יכול להשאיר אותה עם סיכוי לפלייאוף העליון הגיעה למעגן מיכאל אחרי שהכינה שיעורי בית, ובהגנה אגרסיבית שהתמקדה בעיקר בגבוהות של מעגן הצליחה אעבלין לעצור את שירלי שבתאי ודרך כך לשבש את משחקן של המקומיות.
אחרי רבע ראשון צמוד שהסתיים ביתרון נקודה לאורחות (15:14), ברבע השני הראתה אעבלין שיפור נוסף בהגנה ובמאמץ קבוצתי עצרו את מעגן על 8 נקודות בלבד, ובהתקפה בכיכובה של פריאל חטיב, במשחק מצוין הצליחה אעבלין להגדיל את ההפרש ל 26:22 במחצית.
במחצית השניה עלתה כבר מעגן מיכאל אחרת, שחקניות הקבוצה הראו התעוררות מסוימת, ובכדורים שנכנסו לקלכמן בצבע, הצליחו מעגן לעלות ליתרון 36:33 בסוף הרבע השלישי.
בתחילת הרבע האחרון, אעבלין חזרה להוביל ועלתה ל47:42 כדקה לסיום המשחק, אבל לא ניצלה עבירה בלתי ספורטיבית של רוטשטיין (עבירה ב"ס שניה שלאחריה סיימה רוטשטיין את המשחק ב-5 עבירות + הרחקה) כדי לעשות נקודות מהקו, ואף לא מההתקפה שאחרי. במעגן לא הרימו ידיים ובשניות האחרונות למשחק חזרו עד 48:47 עם נקודות של מעיין לוי, ושלשה גדולה של אורלי זילברברג כ-12 שניות לסיום הפכה את התוצאה, וסידרה ניצחון דרמתי למעגן מיכאל.
קלעו לעירוני אעבלין: פריאל חטיב 20, דליה שיח אחמד 7, גאדא עומר 6, מנאל חאג' אחמד 5, סוהיר אבו ערב 4, רחל קטלן 3, עולא רבריס ומרינה מלצב 2 כ"א.

בעקבות המשחק עלתה מעגן מיכאל זמנית אל המקום הראשון, וככל הנראה הבטיחה את המקום השני בליגה, אלא אם תפסיד ראשל"צ ותפר את הבית המשולש שנוצר.
אעבלין לעומתה איבדה את האפשרות לעלות לפלייאוף העליון ותספק באחד משני המקומות הראשונים של הבית התחתון.



יתר משחקי המחזור:

הפועל ראשון לציון – בני יהודה ציונטרוניקס (20:30, מקיף ה')
אחרי שספגה, בשבוע שעבר, הפסד שני העונה, הפועל ראשון לציון חוזרת הביתה למשחק אותו חייבת לנצח נגד בני יהודה. ראשל"צ שהתדרדרה מהמקום הראשון עד למקום הרביעי, מתמודדת מול בני יהודה בקרב ישיר על מקומות 4-5 שהמשמעות היא גדולה, משחק בית נוסף, בפלייאוף העליון, למנצחת.
בני יהודה שמציגה יכולה טובה בשבועות האחרונים, על אף ההפסד במחזור הקודם, תנסה להפתיע את ראשל"צ ולהנחיל לה הפסד שני רצוף. המפתח העיקרי של הכתומות הוא חלוקת הדקות בסגל הקצר, ושמירה על הכוחות והאוויר עד הרבע האחרון.
לראשון יתרון גובה, וסגל עמוק אשר בעזרתם ינסו להכריע את המשחק ולקוות למעידה של אליצור ת"א כדי לשפר את המיקום.

אליצור תל אביב – הפועל חוף השרון (20:30, המרכז היהודי-ערבי יפו)
ניצחון של אליצור במשחק האחרון של המחזור, ישאיר את הטבלה בסטטוס קוו, כאשר המארחת תסיים במקום השלישי, וחוף השרון בשמיני. ניצחון של האורחות יכול להעלות אותן אל המקום השביעי בסוף הסיבוב, ולהוריד את אליצור ת"א אל הרביעי.
הדבר משנה כמובן ללוח המשחקים של הסיבוב הבא, אך לא יותר מכך, ולכן שתי הקבוצות צפויות לשחק משוחרר ובעיקר לנסות ולהצהיר כוונות לקראת הסיבוב השני של הליגה.

הפועל נהריה – מכבי רמת חן 'דרור' (19:30, תיכון "עמל")
נהריה יכולה לנשום לרווחה, הקבוצה תשאר בפלייאוף העליון, לאור הפסדה של אעבלין במשחק שהוקדם מהמחזור לשבת, כך שהמשחק מול רמת חן חסר משמעות אמיתית, מלבד אפשרות שנהריה תסיים במקום השמיני.
גם לרמת חן שתהיה בחלק העליון של טבלת הבית התחתון המשחק חשוב למיקום הסופי ולשיבוץ המשחקים, בסיבוב הבא, כאשר ברור שלקבוצה יהיו ארבעה משחקי בית.
לנהריה, כלים להכריע את רמת חן, יתרון גובה ונסיון. הקבוצה גם מגיעה אחרי הפסד גדול בשבוע שעבר, וערב פתיחת משחקי הפלייאוף העליון, לא תרצה לצבור הפסד שני רצוף לקבוצת פלייאוף תחתון.

רוש רמת השרון – הפועל גליל עליון (19:00, אולם "אורנים")
עוד משחק בין שתי קבוצות שיודעות שאת הסיבוב הבא יתחילו מצמרת הבית התחתון, והמשחק הקרוב, מלבד קרב על המיקום והצהרת כוונות לקראת המשך העונה, אין בו הרבה חשיבות.
החשיבות בתחתית, היא כמובן לשפר עמדות ולברוח מהתחתית כמה שיותר, החלק התחתון, בניגוד לעליון צפוף ביותר, כשבין המקום התשיעי למקום ה-14 ממנו יורדים ליגה מפרידים שני משחקים בלבד.
גליל עליון, אם תנצח, יכולה למצוא עצמה בראש הבית בסוף הסיבוב, רמת השרון, לה הפסד באעבלין, לא תוכל לסיים במקום התשיעי, בכל מקרה.

אליצור בני ברק – הפועל עמק יזרעאל (20:30, אורנים- יהוד מונסון)
שתי הקבוצות מתחת לקו האדום, ורוצות לשפר את מאזנן לקראת הפלייאוף התחתון. עמק יזרעאל אצלה רק משחק אחד מפריד בין ירידה להשארות כבר הוכיחה שבמשחקי התחתית יודעת לצבור נקודות וניצחונות, כך שמוקדם להספיד אותה במאבקים.
בני ברק, לעומתה, אחרי 14 מחזורים, עדיין לא הראתה כדורסל שמספיק בשביל להנצל מירידה, ומלבד ניצחון אחד הקבוצה הובסה ברוב משחקיה. ועדיין מסגל כמו שיש לבני ברק מצפים לראות את ההתאוששות והתרוממות, ואולי כמעשה אליצור ת"א בעונה שעברה תכנס בני ברק, במחזור הקרוב, אחרי ניצחון מול יריבה ישירה לירידה לרצף ניצחונות שיזניק אותה אל עונה נוספת בלאומית.

בני יהודה ת"א – הפועל באר טוביה (18:00, "בית דני")
בני יהודה מצליחה לשמור את הראש מעל המים, הקבוצה שאמנם הפסידה במחזור שעבר ניצלה הפסדים של שלושת הקבוצות מתחתיה, אך המאבקים לא הולכים ונעשים פשוטים יותר, והחל מהמחזור הבא כל קרב הוא כמעט להיות או לחדול.
במחזור הקרוב תפגוש תארח בני יהודה קבוצת צמרת, באר טוביה, שהביסה בשבוע שעבר את הפועל ירושלים, ולמעשה לא לוקחת שבויים. הפועל באר טוביה, שניצחה גם את ציונטרוניקס, תנסה להשלים דאבל ולנצח את גם את בני יהודה ת"א.

הפועל ירושלים – הפועל פתח תקווה (20:30, אולם "שטראוס")
משחק בין הראשונה בטבלה שהפסידה רק פעם אחת העונה, נגד האחרונה לה עדיין אין ניצחונות.
כל מילה נוספת מיותרת.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();