גביע האיגוד: תהיה מחזיקה חדשה
שי ברק ,10/11/2009

מחזיקת גביע האיגוד, בני יהודה, הודחה כבר בשלב שמינית הגמר, ע"י אליצור חולון. גם מעגן מיכאל, ראשל"צ, נהריה, אעבלין, רמה"ש וירושלים הצטרפו לפתח תקווה שעלתה כבר אתמול לרבע הגמר.

אליצור תל אביב 83 – בני יהודה ציונטרוניקס 68
באחד המשחקים הטובים שנראו בליגה הלאומית בשנים האחרונות, ובוודאי העונה, גברה אליצור ת"א על מחזיקת גביע האיגוד המכהנת בני יהודה ציונטרוניקס.
מעטות הקבוצות שיכולות לשבש את תוכנית המשחק של בני יהודה, והערב 6 בסגל של בנות לוחמות, נעצרה המכונה הכתומה.
המשחק נפתח עם הגנות חזקות, והתקפות דווקא חלשות ולא מדוייקות עם כדורים שבקושי ופגעו בחישוק, ואחרי 4 דקות התוצאה היתה 11-7 לאליצור. המקומיות היו הראשונות שלמדו איך לשחק מול הגנת היריבה, ובהנעת כדור סבלנית הגדילו את ההפרש. בני יהודה ניסו לשחק פנימה, אך במשחק נגד הגנת ת"א איבדו 6 כדורים ברבע הראשון, ובמזל ירדו בסוף הרבע בפיגור 6 בלבד. 19:13.
כמו הרבע הראשון, גם הרבע השני נפתח בלי נקודות, בבני יהודה כלל לא הגיעו לזריקה וההתקפות הראשונות הסתיימו בחטיפות של הגנת המקומיות. שלשה של מילשטיין ושירי גולד שהיתה בלתי עצירה ברבע הזה עם 10 נקודות, החזירו את בני יהודה למשחק, ואף העלתה את בני יהודה ליתרון ראשון, ויחיד במשחק 30:28. בשורות ת"א באותן דקות, ניהלה קינדלר את משחק ההתקפה של קבוצתה כמו במחשב, מסירות אומן שמוצאות שחקניות חופשיות לנקודות קלות. איתה מיטל עובדה במשחק כמעט מושלם משני צידי המגרש שיתקה את בלליס ובצד השני חתכה את הגנת האורחות, וקלעה כמעט מכל מקום על המגרש. מיד אחרי היתרון של בני יהודה הגיעו שתי שלשות רצופות של שכט ו-ושלר שהפכו את התוצאה ושמרו את חולון ביתרון גם בהפסקה 38-34, שלא משקף את הפרשי הרמות במשחק.
ההפרש בא לידי ביטוי עם פתיחת המחצית השניה בריצת 13-0 של המקומיות, רק במצב של 51:34, העלתה אלנקרי את בני יהודה על מפת הנקודות במחצית השניה, עם 9 נקודות רצופות שלה, ולמעשה מלבדה קלעה בני יהודה ברבע השלישי רק עוד סל אחד של שיר רענן. באליצור ת"א לעומת זאת חגיגה, השחקניות פרוסות על המגרש בצורה מושלמת, וכשהולך, הכל נכנס, אחוזים מצוינים מחוץ לקשת של ושלר, והתקפה זורמת כשכל ששת הבנות משתתפת ברבע הזה וקולעות כולן מול בני יהודה שניראו חסרות אונים ברבע השלישי, שהסתיים 68:45.
הרבע האחרון כבר היה לפרוטוקול, אליצור ת"א הורידה הילוך ככל שנקפו הדקות ועלתה העייפות, בהתקפה כבר היו פחות מרוכזות והרבו להחטיא, אך בהגנה עדיין שמרו על משמעת והקשו על בני יהודה עד לשלוש הדקות האחרונות אז המשחק היה גמור ובלליס, רענן ולוי קצת הורידו מן ההפרש, ובסיום אליצור ת"א מדיחה את בני יהודה ומתחילה במסע משלה אולי לעבר הגביע.
קלעו לאליצור ת"א: מיטל עובדיה 20, שירה שכט 17, יפעת ושלר 16, אורנה קסלר 15, עדי קינדלר ועידית אוריון 7 כ"א.
קלעו לבני יהודה ציונטרוניקס: שירי גולד 18, סיום בלליס 13, הילה אלנקרי 11, נטלי לוי 8, שיר רענן 7, שרית מנשה, ואליה מילשטיין 6 כ"א.



הפועל ראשון לציון 95 – בני יהודה ת"א 57
גם על הקבוצה השניה של בני יהודה עבר ערב לא קל, אם כי התוצאה במשחק הזה פחות מפתיעה.
כבר ברבע הראשון פתחו המקומיות פער שקשה לסגור, 31-13, והבטיחו את העליה לשלב הבא. בבני יהודה ניסו להלחם ולא ויתרו, אבל לא היו להן את הכלים.
בשורות ראשל"צ הצטיינה נטע קרומר עם משחק טוב.
קלעו להפועל ראשון לציון: לנה פדולובה 23, גת מגידו 20, שני לוין 16, נטע קרומר 13 נק' ו-13 אס', רונלי אבלגון, מרים ברון וקסניה מישקינה 6 כ"א, קרן קריספין 5.
קלעו לבני יהודה ת"א: שרון רשף 14, ענבל לוין 13, נגה שילדהויז 10, הדר חבני 7, דניאלה ראובן ונוגה ניצן 5 כ"א, דנה כהן 2, אפרת גרוס 1.


הפועל נהריה 79 – הפועל גליל עליון 55
נהריה התאוששה מהשבועיים הקשים והעפילה הערב לרבע גמר.
גליל שהגיעו עם שש בנות בלבד, נתנו פייט וסרבו להרים ידיים והמשחק היה צמוד.
בנהריה הלכו על יתרון הגובה, ובשליטה בריבאונד התקפה וכדורים לגבוהות הצליחו להוביל לכל אורך המשחק על הגליל. האורחות, שכאמור לא ויתרו, נשארו בתמונה בזכות קליעה טובה מבחוץ. המחצית הסתיימה 42:29, אבל בסיום הרבע השלישי ההפרש עמד רק על 10, 56:46.
הדר ארבל ברבע אחרון בו היתה רמה מעל כולן, יחד עם אליזבט שנתנה משחק טוב הערב הצליחו להוביל את נהריה לשלב הבא ולמפגש מול אעבלין.
קלעו להפועל נהריה: הדר ארבל 23, אליזבט קניגסברג 21, אוקסנה דוד 12, מרינה שפיצנדל 7, דנה קרלין ושני ניסמבויים 6 כ"א, מירית לוי 4.
קלעו להפועל גליל עליון:דרור מייברג 14, דנה יהושע 13, חן צלציון 12, מיכל טאובליב 6, נויה קסטוריאנו ואייר פרץ 5 כ"א.


רוש רמת השרון 75 – מכבי רמת חן 'דרור' 51
רמת השרון השיגה ניצחון שני העונה על רמת חן, והערב הדיחה אותה מהגביע.
התעלות של בנות רמה"ש, בהובלת אירה חשיבון, חיפתה על "מגפת" פציעות שפקדה את הקבוצה, והערב הצטרפה דניאלה חוסיד אל דנה לוין וירדן גוט.


עוד משחקים שנערכו הערב:
עירוני אעבלין 66 – הפועל עמק יזרעאל 53

הפועל עראבה 32 – הפועל מעגן מיכאל 92


הפועל ירושלים העפילה אוטומטית לרבע הגמר לאחר שהפועל רמת הנגב הודיעה אחה"צ שלא תופיע למשחק.


אתמול:
הפועל פתח תקווה 103 – הפועל חוף השרון 44
חודש עבר מפתיחת העונה, והערב קיבלנו מפתח תקווה את האיתות הראשון האמיתי, בדיוק ככה צריכה להראות קבוצה שרוצה את כל התארים.
אז נכון, גם בשבוע שעבר גברה פ"ת בקלות על יריבתה, אבל הערב הדרך להפרש הגבוה היתה תוך הפגנת כדורסל יפיפה, לחימה, קבוצתית, וקצת שואו.
המשחק נפתח ב9:0 למקומיות, שהפך תוך 8 דקות ל-25:3. הדרך לשם עברה בהגנה קבוצתית מצוינת שעצרה את הקבוצה שאך לפני שבועיים כמעט הפתיעה את פ"ת ועשתה לה חיים קשים, כל ניסיון של חוף השרון לשחק פנימה הסתיים באיבוד, הזריקות מבחוץ היו קשות ותמיד עם יד על הפנים, והכדורים לא נכנסו. גם ההתקפה של פ"ת שטפה נכון ואלגנטי, התקפות מעבר בהובלת שירי פורת שתפקדה כרכזת אמיתית, מצאה את השחקניות הפנויות השאירה אותן לקליעות חופשיות, וניהלה את ההתקפות בקור רוח, שלמעשה, ניתן לומר בדיעבד, שבר את חוף השרון. האורחות לא נתנו לפ"ת להתפרע ולעשות סלים קלים, למרות הגנה רכה יחסית, והנעת הכדור של פ"ת הביאה לנקודות קלות ומהירות.
עם הזמן שחלף, חוף השרון איבדו כיוון, ואת המשחק, גם זריקות חופשיות לא נכנסו, ההתקפה הפסיקה להיות מסודרת, פ"ת רצה ל15-2 עד טיים אאוט של האורחות שלא עצר את הריצה שכאמור המשיכה ל-25:3, ובסוף הרבע 25-9.
ברבע השני חוף השרון איבדה את הביטחון לחלוטין, רק גיטה זיו ושירה דנציגר ניסו להוציא לפועל ולזרוק לסל, אבל שום דבר לא נכנס וחוף השרון סיימה רבע ללא סל שדה.
בפ"ת ההרכב השני הראה שגם הוא בכושר, ליאת ארבל בתצוגת משחק טובה עם 7 נק' ברבע, ושירי פורת שהספיקה לקלוע 8 נקודות למרות שבילתה את רוב הרבע על הספסל, פתחו הפרש לא נתפס של 57-17.
המחצית השניה היתה גארבג' לכל דבר ועניין, אז לפני שסוגרים את הסיקור של המשחק בכל זאת 2 נקודות לציון, הראשונה- פ"ת עד הדקה האחרונה לא הורידה את הרגל מהגז, שמרה חזק בהגנה גם כשהמשחק היה גמור ושלחה מסר לכל הליגה שהינה היא פה וקטלנית מתמיד. ועוד אחת לסיום, ברבע השלישי החמישייה הפותחת של הקבוצה שיחקה 5 דקות ראשונות של היי-לייטס, טל אנקונה עם מסירות מאחורי הגב לבן ישי, שנפר עם כדורים נהדרים לפורת וזאבי, פתח תקוה של סוף המשחק הערב היא קבוצה שמחה.
קלעו להפועל פ"ת: טל אנקונה 20, שירי פורת 18, טלי בן ישי 16, ליאת ארבל 13, חופית וקסלר 10, הדס בר 7, ענבל שנפר 6 נק' ו-10 אס', שרון זאבי 6, אביגיל כהן 5, מור דיאמנט 2.
קלעו להפועל חוף השרון: גיטה זיו 10, אפרת רייכרט 9, שירה דנציגר 7, טלי קסורלה 6, מאיה וולקון 5, פזית מגיד 3, נירה פולילובסקי ומרב קפלן 2 כ"א.


משחקי רבע הגמר:
הפועל ירושלים - הפועל ראשל"צ
אליצור ת"א - רוש רמת השרון
הפועל פתח תקווה - הפועל מעגן מיכאל
עירוני אעבלין - הפועל נהריה
* המשחקים ייערכו ב15.12.09






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();