גביע איגוד: מי מצטרפת לפ"ת?
שי ברק ,09/11/2009

מחר ייערך סיבוב שמינית הגמר (או בשמו הרשמי, סיבוב ב') בגביע האיגוד. במוקד המשחקים אליצור ת"א מארחת את בני יהודה ציונטרוניקס.
במשחק שהוקדם להיום, פ"ת גברה בקלות על חוף השרון.
פרטים מלאים בפנים.


הפועל פתח תקווה 103 – הפועל חוף השרון 44
חודש עבר מפתיחת העונה, והערב קיבלנו מפתח תקווה את האיתות הראשון האמיתי, בדיוק ככה צריכה להראות קבוצה שרוצה את כל התארים.
אז נכון, גם בשבוע שעבר גברה פ"ת בקלות על יריבתה, אבל הערב הדרך להפרש הגבוה היתה תוך הפגנת כדורסל יפיפה, לחימה, קבוצתית, וקצת שואו.
המשחק נפתח ב9:0 למקומיות, שהפך תוך 8 דקות ל-25:3. הדרך לשם עברה בהגנה קבוצתית מצוינת שעצרה את הקבוצה שאך לפני שבועיים כמעט הפתיעה את פ"ת ועשתה לה חיים קשים, כל ניסיון של חוף השרון לשחק פנימה הסתיים באיבוד, הזריקות מבחוץ היו קשות ותמיד עם יד על הפנים, והכדורים לא נכנסו. גם ההתקפה של פ"ת שטפה נכון ואלגנטי, התקפות מעבר בהובלת שירי פורת שתפקדה כרכזת אמיתית, מצאה את השחקניות הפנויות השאירה אותן לקליעות חופשיות, וניהלה את ההתקפות בקור רוח, שלמעשה, ניתן לומר בדיעבד, שבר את חוף השרון. האורחות לא נתנו לפ"ת להתפרע ולעשות סלים קלים, למרות הגנה רכה יחסית, והנעת הכדור של פ"ת הביאה לנקודות קלות ומהירות.
עם הזמן שחלף, חוף השרון איבדו כיוון, ואת המשחק, גם זריקות חופשיות לא נכנסו, ההתקפה הפסיקה להיות מסודרת, פ"ת רצה ל15-2 עד טיים אאוט של האורחות שלא עצר את הריצה שכאמור המשיכה ל-25:3, ובסוף הרבע 25-9.
ברבע השני חוף השרון איבדה את הביטחון לחלוטין, רק גיטה זיו ושירה דנציגר ניסו להוציא לפועל ולזרוק לסל, אבל שום דבר לא נכנס וחוף השרון סיימה רבע ללא סל שדה.
בפ"ת ההרכב השני הראה שגם הוא בכושר, ליאת ארבל בתצוגת משחק טובה עם 7 נק' ברבע, ושירי פורת שהספיקה לקלוע 8 נקודות למרות שבילתה את רוב הרבע על הספסל, פתחו הפרש לא נתפס של 57-17.
המחצית השניה היתה גארבג' לכל דבר ועניין, אז לפני שסוגרים את הסיקור של המשחק בכל זאת 2 נקודות לציון, הראשונה- פ"ת עד הדקה האחרונה לא הורידה את הרגל מהגז, שמרה חזק בהגנה גם כשהמשחק היה גמור ושלחה מסר לכל הליגה שהינה היא פה וקטלנית מתמיד. ועוד אחת לסיום, ברבע השלישי החמישייה הפותחת של הקבוצה שיחקה 5 דקות ראשונות של היי-לייטס, טל אנקונה עם מסירות מאחורי הגב לבן ישי, שנפר עם כדורים נהדרים לפורת וזאבי, פתח תקוה של סוף המשחק הערב היא קבוצה שמחה.
קלעו להפועל פ"ת: טל אנקונה 20, שירי פורת 18, טלי בן ישי 16, ליאת ארבל 13, חופית וקסלר 10, הדס בר 7, ענבל שנפר 6 נק' ו-10 אס', שרון זאבי 6, אביגיל כהן 5, מור דיאמנט 2.
קלעו להפועל חוף השרון: גיטה זיו 10, אפרת רייכרט 9, שירה דנציגר 7, טלי קסורלה 6, מאיה וולקון 5, פזית מגיד 3, נירה פולילובסקי ומרב קפלן 2 כ"א.



יתר משחקי הגביע יתקיימו מחר:

אליצור ת"א - בני יהודה ציונטרוניקס (20:30, המרכז היהודי-ערבי ביפו)
שתי הקבוצות אחרי חודש של משחקים נראות מצוין, בליגה הן חולקות את הצמרת עם 4 נצחונות וללא הפסדים, הכדורסל שלהן ברמה אחת מעל רוב קבוצות הליגה, ועל פניו הכל פתוח ושום תוצאה לא תהיה הפתעה, שתי קבוצות שיכולות ללכת עד הסוף גם בגביע וגם בליגה.

הפועל ראשון לציון – בני יהודה ת"א (20:30, מקיף ה')
עוד קבוצת בני יהודה יוצאת למשחק חוץ קשה. כאן אבל מתחילים לראות הפרשי כוחות, על אף התוצאות הטובות שהציגה בני יהודה עד כה, ויכולת שאין לזלזל בה, ראשל"צ פייבוריטית ברורה, במיוחד בביתה, ועם יתרון הגובה המשמעותי, לעלות לרבע הגמר.

רוש רמת השרון – מכבי רמת חן 'דרור' (19:00, אורנים)
לפני שלושה שבועות התמודדו שתי הקבוצות באותו אולם במסגרת הליגה, אז גברה רמת השרון על רמת חן. מאז הספיקה רמת חן להשיג ניצחון ליגה ראשון, ורמה"ש הראתה אף היא שיפור ביכולת. שתי הקבוצות נפגשות לבדוק עד כמה המשחק במחזור השני שיקף את ההבדלים ביניהן.

הפועל נהריה – הפועל גליל עליון (19:30, תיכון עמל)
נהריה חייבת את הניצחון כדי לצאת מהתקופה הרעה ושני ההפסדים הרצופים. בגליל עליון ינסו גם הן להתאושש משלושת ההפסדים של הליגה ולנסות להביא דווקא את היכולת שמציגות הבנות במשחקי ליגת הנערות.

עירוני אעבלין – הפועל עמק יזרעאל (20:00, חט''ב אעבלין)
הסינדרלה מהעונה שעברה רוצה לחזור אל המעמד שאליו הגיע בגביע האיגוד אשתקד.

הפועל עראבה – הפועל מעגן מיכאל (19:00, עראבה)
אחת משתי קבוצות הארצית שינסו להיות הסינדרלות של הגביע. קשה להאמין שעראבה תצליח להפתיע את מוליכת הליגה הלאומית, שצפויה לעבור בקלות לשלב הבא ולמפגש מול הפועל פ"ת שכבר מחכה לה.

הפועל רמת הנגב – הפועל ירושלים (20:30, רמת הנגב)
לא נשאר הרבה מאותה הקבוצה ששיחקה בלאומית עד לפני שנה. שתי שחקניות בלבד נותרו בה, הקבוצה עמוק בתחתית הליגה הארצית, עם אפס ניצחונות מ-3 משחקים, וירושלים, על אף שגם היא בתחתית הלאומית צריכה לעבור בקלות את המשחק הזה, בדרך לרבע גמר קשה הרבה יותר.








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();