שי דורון ולירון כהן
צילום: מוטי קלינגר



נבחרת הנשים יוצאת לדרך
ספסל ,07/05/2009

עם מטרה מוצהרת להגיע לטופ 12 ולהשיג ניצחון ישראלי ראשון באליפות אירופה, נבחרת הנשים פתחה הערב את האימונים הרשמיים לקראת יורובאסקט 2009 שיערך בלטביה עוד חודש בדיוק. "הולך להיות קמפיין קשה אבל יחד עם זאת, באופן חד משמעי אנחנו לא רוצים לחשוב על אפשרות שחוזרים אחרי השלב הראשון", אמר אלי רבי. "ביום נתון הכל אפשרי ואנחנו מגיעות עם המון אמונה", הוסיפה לירון כהן.

נבחרת הנשים של ישראל, המתכוננת לאליפות אירופה שתיפתח בלטביה ב7 ביוני, התכנסה היום לאימון הרשמי הראשון. באימון השתתפו כל שחקניות הסגל למעט נעמה שפיר שעדיין בארה"ב ותצטרף לנבחרת אחרי טורניר ההכנה ברוסיה. ישראל תשחק נגד אלופת אירופה המקומית ונגד נבחרת אוקראינה בטורניר ההכנה שיחל ב10 במאי. בנוסף שתי השחקניות הצעירות שזומנו לראשונה, אביגיל כהן ובר גילינסקי, שוחררו לפני האימון הראשון בעקבות משחקי הISF שדחו את תאריכי פלייאוף ליגת הנערות.

את מסיבת העיתונאים החגיגית פתח יושב ראש האיגוד, שי שני, שהצהיר כי המטרה היא לעלות לשלב הטופ 12. ישראל, ששובצה לבית ד' יחד עם בלארוס (מדליסטית הארד מ2007), צרפת ואיטליה (מקומות 8-9 ב2007), תצטרך לסיים בין 3 המקומות הראשונים בבית על מנת לעלות לשלב הבא ולא לטוס הביתה אחרי שלושה משחקים. "בקיץ שעבר הצבנו רף גבוה, לעלות לאליפות אירופה בלי להזדקק לטורניר ההזדמנות האחרונה, וגם עכשיו אנחנו לא מתביישים להציב עוד יעד גבוה. המטרה היא להגיע לטופ 12. זה לא יהיה פשוט, יש לנו בית מאד לא קל, אבל זה בהחלט אפשרי. אחרי שנעבור אותו נדבר על היעדים הבאים", אמר שני. "אנחנו אחת מ16 הנבחרות הטובות באירופה עם שחקניות שמצטיינות בליגות האירופאיות ובליגה הישראלית. הנבחרת היא חלון הראווה של הענף בארץ, ואנחנו שמחים שהכדורסל הוא ענף הכדור המוביל בכלל ובספורט נשים בפרט. אני מאחל לנבחרת הצלחה מלאה, ואנחנו כאיגוד נמשיך לספק את כל התנאים האפשריים", סיכם שני.

אלי רבי, המאמן הראשי של הנבחרת זה הקמפיין החמישי ברציפות, דיבר גם הוא על המטרה של קמפיין 2009. "אנחנו עוברים שנים יפות בנבחרת הנשים לאחרונה, כל שנה אנחנו עושים עוד צעד ולכן המשימות הולכות ונהיות קשות יותר. הולך להיות קמפיין קשה. אני לא יכול לומר מראש שאנחנו יותר טובים מאף אחת מ15 הנבחרות האחרות. כל נבחרת בבית שלנו מגיעה עם מסורת בלתי רגילה. יחד עם זאת, באופן חד משמעי אנחנו לא רוצים לחשוב על אפשרות שחוזרים אחרי השלב הראשון. אחרוג ממנהגי ולא אומר שהולכים לקחת מקום מסוים, אבל אני יכול גם לדבר בשם כל השחקניות כשאומר שלא נרד מהמגרש עד שלא נרגיש שהשארנו את טיפת הדם האחרונה. נבוא גאים ולא נפסיד שום משחק מראש. זה המסר שאני מנסה להעביר מהיום הראשון שלי וזה המסר עד היום האחרון. יש לנבחרת פוטנציאל בלתי רגיל ואנחנו מקווים להעלות את רמת המשחק שלנו בהשוואה לקמפיין הקודם, בשני צידי המגרש", אמר רבי.

בנימה אופטימית קצת יותר, רבי ציין את ההצלחה של שחקניות הנבחרת בחו"ל – מלירון כהן ושי דורון ללייני סלווין וליעד סואץ קרני, והודה לאיגוד על התמיכה. "לאליפות אירופה הקודמת ב2007 הגענו ממש ברגע אחרון, הגענו סחוטים והיינו במשחק נגד לטביה שהפסדנו בסוף בשניות האחרונות. הפעם יש יותר זמן להתארגן, הנבחרת התבגרה. אני לא מבטיח כלום אבל אני מאמין גדול בנבחרת מהיום הראשון שלי, ומאמין עוד יותר גדול עכשיו כי מעבר לנשמה ולב יש גם פוטנציאל. היריבות יצטרכו לעבוד קשה כדי לעבור אותנו. לא צריך להיות שחצן אבל יש לנו מה לתת", סיכם רבי.

"מבחינתנו אנחנו יודעות שאפשר לשחק יותר טוב מהקמפיין הקודם, למרות שהוא היה מאד מוצלח. בעונה הנכחית כל השחקניות בסגל קיבלו דקות ושיחקו ברמות הכי גבוהות, וזה יעזור", הוסיפה קפטנית הנבחרת, ליעד סואץ קרני. "אנחנו מפוקסות לקראת חודש הכנה עם כל התנאים שאפשר לבקש ואני מקווה שנגיע לטורניר ונהיה מוכנות. הייתי בשתי אליפויות, גם לירון, ואני לא רוצה לחזור בלי ניצחון ובלי לעבור שלב. זו המטרה".

לירון כהן, שחזרה לישראל אחרי עונה מוצלחת מאד במדי קוסיצ'ה הסלובקית ביורוליג ובמדי בשיקטאש הטורקית, התייחסה גם היא לאתגר הגדול. "אני רוצה להוסיף שלי מאד חשוב שניצור איזו מסורת שכל שנה נגיע לטורניר. משם באמת נתקדם וננסה למקסם את הפוטנציאל שיש לנו. זה לא סוד שלא ניצחנו ביורובאסקט, אבל יש לטעמי שתי נבחרות שהן שתי דרגות מעל השאר - רוסיה וצ'כיה - ובין יתר הנבחרות אין הבדלים כאלה גדולים. ביום נתון הכל אפשרי ואנחנו מגיעות עם המון אמונה לנסות לעשות את הטוב ביותר. אני מאד מאמינה בנבחרת ובצוות הזה", אמרה כהן. כהן, שמשחקת בליגות הטובות באירופה בשנתיים האחרונות, התייחסה גם לכבוד שכדורסל הנשים הישראלי מקבל באירופה בשנים האחרונות. "יש המון פרגון. רואים את זה גם בכך שמזמינים אותנו לטורנירי הכנה רבים, היום יש את הפריבילגיה לסרב לטורנירים. בחו"ל מדברים על השחקניות הישראליות, אם זו שי דורון או קטיה אברמזון שאולי לא הסתובבה אבל השם שלה מוכר, או ליעד. זה משהו שלא קרה בעבר וזה מבורך. הטורניר הזה ייתן במה לשחקניות ששיחקו מצוין בליגה ואולי הן יצליחו גם לצאת לאירופה".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();