בני יהודה מחזיקת גביע האיגוד
שי ברק ,22/04/2009

עוד הערב, ירושלים עולה ל1:0 בסידרה מול מעגן, וראשל"צ עולה ל1:0 על פתח תקווה אחרי מותחן.
כלומר בפתיחת הפיינל-פור , הביתיות נשמרה.

סיקור מלא של כל משחקי הערב, בפנים!

גביע האיגוד:

בני יהודה ת"א 76- עירוני אעבלין 61
אחרי שניצחו במשחק הראשון השלימו בני יהודה ניצחון כפול על אעבלין והניפו הערב גביע איגוד מוצדק, אחרי רצף ניצחונות מרשים, וסיימו את העונה בטעם מתוק.
בני יהודה פתחו את המשחק חזק ועל ל-9:0 מהיר כבר אחרי 3 דקות. אעבלין, על אף תמיכה ודחיפה של הקהל (כ-100 צפוים מאעבלין הגיעו למשחק ונתנו הרגשה של משחק בייתי גם בבית דני), לא היו במשחק. אחרי 2 החטאות מבחוץ אעבלין החליטו ללכת פנימה בכוח וההגנה האגרסיבית של בני יהודה מנעה מהן לעשות נקודות. למרות נקודות של אוקסנה בני יהודה המשיכו לשלוט ללא עוררין במגרש, בהתקפה קלעו כמעט בלי הפרעה ובהגנה בהעדר קליעות מחוץ לקשת של אעבלין יכלו לשמור עם 3 שחקניות על אוקסנה דוד ולעצור אותם. לקראת סוף הרבע, התחילו השלשות להכנס באעבלין, והרבע הסתיים 22:16 בלבד למקומיות.
בתחילת הרבע השני ליאת ארבל היתה הדומיננטית במגרש, ובעזרתה אעבלין חזרו עד ל 24:21.
הגנה מדהימה של שרית מנשה שעצרה שיירתה כל כדור שניסו הגארדיות של אעבלין להכניס לצבע, חטפה, הריצה מתפרצות וסגרה לריבאונד, משחק מושלם. ההתקפה של בני יהודה סבלה מחולשה ברבע השני, אך דרך מבצעים אישיים של אלנקרי ובלליס חזרו הכתומות ליתרון 35:26, שוב ההגנה העדינה של אעבלין היתה המפתח שאפשר לבני יהודה חיים קלים יותר. אעבלין חזרו עד ל 37:33, ואז אירוע טיפשי ומיותר של קטלן, אולי היה הטריגר שהציל לבני יהודה את המשחק והרס אותו לאעבלין, קטלן ביצעה עבירה וסרבה להרגע אחרי השריקה, מאמן הקבוצה ניסה להרגיע אותה והוריד אותה לספסל אבל גם בדרך לשם המשיכה למחות וספגה את הטכנית. בני יהודה ניצלו את הקליעות, ואת חוסר הריכוז של שחקניות אעבלין בעקבות המקרה ועלה ל 43:33
רק שלשה עם סיום המחצית הורידה את אעבלין להפסקה בפיגור חד ספרתי ותקוות לעשות משהו ברבע השלישי.
במחצית: 43:36.
התקווה הללו נגוזו תוך 50 שניות בפתיחת המחצית השניה, סמרלי פעמיים מחוץ לקשת חופשיה מחזירה את בני יהודה ליתרון הדו ספרתי, באעבלין לא היתה מי שתנהל את המשחק והלחץ הוביל ל-3 איבודי כדור רצופים.
המשך הרבע השלישי כלל כדורסל בינוני מינוס, המון אגרסיביות ועבירות, המשחק נעצר כל הזמן בשריקות, כך שכדורסל גדול לא היה, והרבע כולו נע סביב ה-12-10 הפרש, כשאעבלין גם בדקות טובות יותר שלהן לא מצליחות לרדת מה-10 הפרש.
בסיום רבע מספר 3, 62:50 למקומיות.
ברבע האחרון בני יהודה שיחקו נגד השעון ועבדו בעיקר כדי להוריד אותו, הבעיה, שמרוב מחשבות על הזמנים שכחו לקלוע ובמשך 5 דקות לא עשו ולו נקודה, מנגד באעבלין כניראה שהפסיקו להאמין, המתפרצות היו איטיות, האגרסיביות האופיינית לא היתה ולמרות כל זה צמצמו ל 62:56, כך שנותר רק לדמיין מה היה קורה לו היו מאמינות.
לקראת סוף המשחק סמרלי עשתה את כל הנקודות כמעט של בני יהודה, ומנגד כדי להבטיח ניצחון שיחקו האק-דה-אוקסנה, שלחו פעם אחר פעם את דוד לקו שדייקה ב 3 מ10 בלבד.
תסכול של אעבלין בסוף המשחק שלח את שחקניות בני יהודה עוד כמה פעמים לקו בכדי להגדיל את ההפרש ולפרוץ בחגיגות הזכיה- גביע איגוד כתום!

קלעו לבני יהודה ת"א סיון סמרלי 22, נטלי לוי 13, שרית מנשה וסיון בלליס 12 כ"א, הילה אלנקרי 9, ימית אספיר 6, אלה יערי 2.
קלעו לעירוני אעבלין: אוקסנה דו 15, ליאת ארבל 11, אמל חידר 8, נורה אבו ניל 7, רחל קטלן דליה שיח אחמד ועולא גבריס 6 כ"א, מנאל חאג' אחמד 2.



פיינל פור

אס"א ירושלים 74 - הפועל מעגן מיכאל/ש.ים 59
ירושלים מובילות 1:0 בסידרה.
ירושלים חזרה לעצמה אחרי אותו הפסד מול פתח תקוה, וכבר מהפתיחה הובילה ולאורך כל המשחק כמעט. הרבע הראשון עוד היה נדנדה וקרב בין רוס ואורן לרוטשטיין. הקבוצות שמרו בפתיחה אישית אגרסיבית. האגרסיבית הזו עלתה למעגן ב-3 עבירות של קלכמן שהויצא אותה מהמשחק והיא סיימה עם 0 נקודות. והרבע הראשון הסתיים צמוד 19:14
ברבע השני התעוררה קרן נחמה עם 7 נקודות, ויחד עם אורן שהיתה המצטיינת על המגרש הערב, הגדילו את ההפרש לטובת המקומיות. זילברברג מהצד השני ניסתה לעשות משהו עברו מעגן אך לבד היה קשה והמחצית הסתיימה 37:25.
בפתיחת הרבע השלישי ירושלים כבר עלתה ל45:25 עם שלשות של נחמה. ירושלים התמודדו ברוב שלבי המשחק ללא אוריון שהסתבכה בבעית עבירות ויצאה בעבירה חמישית כבר ברבע השלישי. הרבע הסתיים 53:36.
מעגן, בעלות אופי מברזל סרבו להשבר ועם פתיחת הרבע, ולמעשה עוד בסוף הרבע הקודם שיפרו את ההגנה שהפכה לאגרסיבית מאד, לחץ, חטיפות ומתפרצות בהובלת שבתאי בהגנה ורוטשטיין וברקאי בהתקפה, ומעגן חזרו עד לפיגור 11 בלבד. שלשה גדולה של נחמה שברה את המומנטום של האורחות, והעלתה את ירושלים ל1:0 בסידרה.

קלעו לאס"א ירושלים:קרן נחמה 19, אלינה אורן 17 נק' (10 חס'), רבקה רוס 16, ענבר אוריון 10, הילה סובול ורקפת אריאלי 4 כ"א, שירה גבעון 2.
הפועל מעגן מיכאל/ש.ים: עדי רוטשטיין 17, ירדן ברקאי 10, אורלי זילברברג 9, רותם רוכסאר 7, מעיין לוי 6, שירלי שבתאי ומאי אשל 4 כ"א.

הפועל ראשון לציון 81 - הפועל פתח תקווה 74
הפועל ראשון מובילות 1:0 בסידרה
פתח תקווה הגיע למשחק כאנדרדוגיות, על מקומן וההישגים עד כה, ללא שחקנית מעל 1.78 באמת שאין הרבה מה להציע מול הקבוצה הבנויה היטב של ראשל"צ. נקודת ההנחה הזו התנפצה בפנים של כל מי שהניח אותה הערב כשאחרי יתרון 13:10 של המקומיות, התחיל מטווח מטורף מחוץ לקשת של הגארדיות של פ"ת שלחצו כל המגרש, רצו להתקפות מעבר ובהובלת בן ישי תפרו 7 שלשות ברבע הראשון. 4 של בן ישי, ועוד אחת של שנפר, אנקונה ופורת, ופתח תקווה סוגרת רבע ראשון 28:20.
משחק הריצה המשיך גם ברבע השני, וראשון לא מצאה לו תשובה. פתח תקווה המשיכה עם עוד 3 שלשות, ובעיקר חדירות של פורת שנתנה רבע טוב. היחידה שידעה לענות למשחק של פ"ת היא מילשטיין שהשתלטה על התקפות קבוצתה ועם 8 נקודות ברבע דאגה לשמור את ראשל"צ צמוד לאורחות. בהמשך הצטרפה פדולובה ולקראת סוף הרבע רצף קליעות של קניג, והטריו הזה של ראשון מחזיר אותן למשחק 53:50 במחצית
במחצית השניה פתח תקווה הורידה את הרגל מהגז והקבוצות במקום משחק ריצה ובלאגן של רבע שתיים, עברו לשחק בעמידה. התוצאה נדנדת קליעות בחפירות פנימה, משחק שנתקע אחרי 5 דקות על 61:60 לראשל"צ. הגארדיות של פ"ת לא הצליחו לשחזר את המחצית הראשונה, בן ישי חוסלה ע"י הגנה מושלמת של קניג, ופורת נכנסה להרפתקאות עם חדירות וירטואזיות שלא הובילו לשום מקום והסתיימו בלוח. סל השדה היחיד שנקלע בחלק השני של הרבע השלישי היה עם סיום הרבע של גת מגידו שהורידה את ראשון ביתרון 64:62.
הרבע הרביעי כבר היה בסגנון המשחק של ראשל"צ, לפ"ת נגמר האויר, קניג נכנסה לזון וקלעה 7 נקודות רצופות לקבוצתה ב-4 דקות הראשונות של הרבע. ההגנה של ראשל"צ והעייפות של פתח תקווה מנעה מהאורחות להגיע לזריקה תוך 24 שניות, ואם נלקחה זריקה, היתה זו זריקה קשה בד"כ מחוץ לקשת שלא הלכה לשום כיוון.
העייפות גם מנעה מפ"ת לרדת להגנה כך שעיצומו של רבע מס' 4 שנפר היתה כל הגנת פתח תקווה, אם עד אותו שלב החזיקה את ההגנה וייצבה אותה בעוד משחק טוב שלה, ברבע האחרון שמרה כמעט לבדה כיוון שהצטרפות פתח תקווה אחרי החטאות היתה איטית מאד.
התקפת ראשון חזרה ליסודות שליוו אותה כל העונה, הכנסת כדור לפדולובה שנשמר ע"י שחקניות הנמוכות ממנה ב-15 ס"מ, וראשון הלכה והגדילה את היתרון עד הסיום.
ושמרה על הבייתיות אחרי משחק קשה.

קלעו להפועל ראשון לציון: לנה פדולובה 30, לירז קניג 15, אליה מילשטיין 14, גת מגידו 8, שיר רענן 7, אינה בוטנקו 5, נטע שחק 2.
קלעו להפועל פתח תקווה: שירי פורת 25, ענבל שנפר 17, טלי בן ישי 15, טל אנקונה 8, הדס בר 4, חופית וקסלר 3, נוגה ניצן 2.


* מילה כללית לסיום, משחקי הערב היו אגרסיבים מאד, המון מתח ועצבים בקבוצות. כל שופטי המשחקים עשו עבודה טובה, הצליחו לשלוט באירועים, ולא נתנו לעבירות והעצבים להרוס את הכדורסל.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();