הקבוצה החמה בלאומית- אעבלין
שי ברק ,23/02/2009

אל קבוצות הצמרת בליגה הלאומית הצטרפה העונה עירוני אעבלין. קבוצה ראשונה מהמגזר שהגיעה לפלייאוף העליון ולגמר גביע האיגוד, וכך בעיצומה של העונה, הקבוצה הבכירה של המגזר הערבי מתמודדת חזק על כל התארים בליגה. תכירו את הפועל עירוני אעבלין.

לפני 5 וחצי שנים, החליטו בעלי חזון במועצה מקומית קטנה בגליל, להקים עמותת כדורסל נשים, כזו שתקדם באופן מסודר את בנות אעבלין שבאותם ימים התאמנו על כדורסל במסגרת חוגים בבתי הספר, וכל שהיה חסר להן היא קבוצה לייצג.
"הפועל עירוני אעבלין" , הפכה לעמותת ספורט מסודרת ומאורגנת עם קבוצות בכל הליגות והגילאים, קבוצות כדורסל מכיתות ד'-ו', חט"ב אעבלין ועד לליגות של האיגוד, ביניהן נערות ב', נערות א' ושתי קבוצות בוגרות שאחת מהן, היא זו שלפני שבוע וחצי העפילה לגמר גביע האיגוד.

קבוצות הכדורסל הצעירות, כבר זכו בתארים ואליפויות בעבר, אך נאלצו להשאר בליגות המשניות עקב המרחק מהמרכז, והקשיים התקציביים להתמודד עם הנסיעות מדי שבוע, ולכן נערות א' שעלו כבר פעמיים ללאומית נאלצו לוותר על מקומן בליגה.

"הפועל עירוני אעבלין" כמייצגת המגזר
על קבוצה אחת באעבלין לא ויתרו, תוך שהושקעו בה מאמצים עילאיים וכל המשאבים האפשריים כדי להביא את הכדורסל הנשי מהמועצה האזורית הקטנה לידיעת כל אוהדי הכדורסל, 4 עונות אחרי, ניתן לומר כי המשימה בוצעה בהצלחה.
כשאומרים משאבים צריך לזכור כי התמיכה היא רק מההקצבה שמתקבלת מהספורט, כשהקבוצה ללא ספונסר וללא תמיכה מהרשות המקומית שנמצאת בקשיים ולא מסוגלת לתמוך בספורט.
למרות הנ"ל, בשנת 2005 עלתה אעבלין לליגה הלאומית לנשים, עם כוונה ברורה, להגיע הכי גבוה שניתן, לא עוד קבוצה בליגת המשנה, שנאבקת איפשהו באמצע טבלה, אלא קבוצה עם תשתית ובסיס שתוך מספר שנים תהיה קבוצה לגיטימית בליגה הבכירה.
תוך הגשמת המטרה, הקבוצה חרתה על דגלה את נושא הדו-קיום, בקבוצה, מאז הקמתה משחקות שחקניות ישראליות וערביות יחד, ולא כגימיק אלא מתכון להצלחה.

בעונת הכדורסל הנוכחית, כשהליגה סובלת ממחסור בגבוהות, החתימו באעבלין 3 מהגבוהות הבולטות בצפון, ובשילוב עם הגארדיות המקומיות הקבוצה הפכה לפייבוריטית מול רוב יריבותיה, שאין להן מאצ'-אפ מולה.
לליאת ארבל, שזו שנתה השניה בקבוצה הצטרפו יוצאות מכבי חיפה אוקסנה דוד ורחל קטלן, שמהוות את הכוח העיקרי בצבע.
מלבדן הקבוצה כוללת עוד 9 שחקניות מקומיות שרצות יחד מספר שנים: וקטוריה פהדאן-עבדו, מנאל חאג אחמד, עולא גבריס, נורא אבו ניל ,דליה שיך אחמד, אמל חיידר , פריאל חטיב , סמאח סכראן, סוהיר אבו ערב .
כך שהקבוצה היא אחת העמוקות והמחוברות בליגה.
בכדורסל הנשים, כשכל שנה קבוצות ממציאות עצמן מחדש, לאעבלין יש סגל עמוק של שחקניות בנות 22-27, שכל שנדרש הן התאמות קלות מדי שנה והקבוצה לוקחת עוד צעד קדימה.
על כל האופרציה הזו מנצח מאמן הקבוצה נג'מי נג'מי שעובד במועדון מאז הקמתו, ומלבד הפן המקצועי, שהטבלה וההישגים יכולים להעיד על יכולותיו, מצליח להביא גם חיבור אישי, השחקניות אוהבות ומעריכות אותו, וכך גם ענף הכדורסל בכלל, שהעניק לו את תואר המאמן המצטיין, בעונה שעברה.
בעלי תפקידים נוספים באגודה: מנהל- חביב חאג, יו"ר- עאוני אדריס, שגם מנהל את מחלקת הספורט במועצה, וחברי ההנהלה- תאופיק גבריס ודר. וליד מחמוד.

מועצה מקומית אעבלין
לאן בעצם צריך להגיע כדי לראות את אותה הקבוצה, או במילים אחרות שנשמעות בשיחה על המועדון: "איפה זה על המפה- אעבלין?"
אעבלין, היא מועצה מקומית שהוקמה ב-1960 בגליל התחתון, הכוללת אוכלוסיה של 11,000 איש.
שתי אוכלוסיות מרכיבות את אעבלין כמעט שווה בשווה, חציה של המועצה נוצרים והחצי השני מוסלמים.
מגרש הכדורסל, נמצא בסמוך לחטיבה ביישוב.


מה הלאה?
מחר תחל את דרכה ההיסטורית בפלייאוף העליון, כשההפסד במחזור האחרון במחוז הצפוני, לנהריה אחרי הארכה, קצת הרחיק את הקבוצה מהפיינל פור , אבל כשמפרידות רק שתי נקודות בינן למקום השלישי, מוקדם להספידן ולהכריז על סיום המאבק.
בנוסף, גמר הגביע יתקיים באפריל, בסדרת בית חוץ מול אחת מקבוצות הגביע החזקות שניראו בליגה בשנים האחרונות, בני יהודה, שהעפילה גם בשנה שעברה לגמר, והשנה עברה את כל הקבוצות המדורגות כיום במקומות 1-4 בליגה.
המשחק הראשון יתקיים באעבלין, והמועדון מבטיח הפנינג ענק ביישוב, לפני המשחק.





Photobucket
הפועל עירוני אעבלין מודל 2009






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();