עירוני אעבלין בגמר גביע האיגוד
שי ברק ,14/02/2009

הפסד מינימאל בנקודה הערב ברמת השרון העלה את עירוני אעבלין לגמר גביע האיגוד, בעקבות הניצחון בשבע נקודות הפרש במשחק הראשון.
הקבוצה מחכה כעת ליריבה שתקבע ביום שלישי במשחק בין בני יהודה למעגן מיכאל

רוש רמת השרון 59 - עירוני אעבלין 58
אעבלין המשיכה הערב את העונה הנפלאה שלה כשהעפילה לגמר גביע האיגוד.
לאעבלין הספיק הפסד של עד 6 נקודות, בעקבות הניצחון שלהן ביום שלישי, אך הקבוצה לא חיפשה הפרשים והיתה קרובה מאד לנצח את המשחק הערב בשרון בעיקר בזכות רבע אחרון מצוין, שבסיומו הפסידה, הפסד מינימאלי בלבד.
ברמת השרון קיוו בעקבות המשחק הצמוד באעבלין כי האווירה הביתית תעזור להן לנצח בהפרש הנדרש ולהעפיל לגמר, מה שימתיק במעט את העובדה שהקבוצה נקלעה לפלייאוף התחתון.

בתחילת המשחק היה ניראה כי רמת השרון בדרך הנכונה, כשפתחה בהתלהבות את המשחק ועלתה ליתרון 14:1, כעבור 7 דקות של כדורסל. עוד קודם פתיחת המשחק היתה מגומגמת ומהוססת בשתי הקבוצות, ואחרי 3 דקות של כדור התוצאה 2:1 בלבד והקבוצות הרבו להחטיא, הגנה טובה ברמת השרון הביא למשחק ריצה, מתפרצות והתקפות מעבר, שני לוי ונטע קרומר היו המוציאות לפועל העיקריות, והמשחק היה ניראה שהולך לכיוון המקומיות. באעבלין שיחקו פנימה , אבל הרבו להחטיא מתחת לסלים וממצבים נוחים. לקראת סוף הרבע רחל קטלן לקחה אחריות והחזירה את האורחות למשחק ול-16:8, במקביל, מירב קפלן ביצעה עבירה שלישית והיתה השחקנית הראשונה שנקלעה לבעיית עבירות, עד סוף הרבע חזרה רמת השרון ל20:10.

הרבע השני היה רבע חלש מבחינת איכות הכדורסל שבו, הרבה מדי עבירות, קבלת החלטות לא נכונה בקבוצות, ולחץ שהביא לזריקות לא טובות והחטאות שמר את המשחק על 8-12 הפרש לטובת המקומיות, כך עד 2 דקות להפסקה. בדקות האחרונות, אעבלין הידקו את ההגנה, יצאו למתפרצות, והראו ניצוצות של הכדורסל שיש להן, זה שהופיע בדקות המאני טיים של המחצית השניה. עד סוף הרבע הצליחו להוריד את ההפרש עד ל-5 נקודות בלבד, כך שבהפסקה אעבלין האה זו שכרגע עולה לגמר.

לפתיחת הרבע השלישי עלתה אותה רמת השרון מתחילת המשחק, הגנה חזקה ומשחק טוב של שחקניות הקבוצה ששיחקו את רוב דקות הרבע ללא שני לוי ונטע קרומר ש"בילו" על הספסל בעקבות בעיית עבירות (4 ו-3 בהתאמה), הצליחו להחזיר את ההפרש לרמה"ש ושלשה של דנה לוין הקפיצה את המקומיות להפרש שיא של 16 נקודות (47:31). שוב, ממש כמו ברבע הראשון כשהמגמה ברורה לזכות רמת השרון, חזרה אעבלין לשחק חכם, הכדורים נכנסו פנימה ועד סוף הרבע אעבלין הורידה את ההפרש ל-10 והיתה במרחק החטאת שלשה חופשית עם הבאזר לסיום הרבע, כדי לחזור ל-7 הפרש.

הרבע האחרון היה כצפוי ארוך ומורט עצבים, והיה ברור שהקבוצה החסינה יותר נפשית תנצח. 5 הדקות הראשונות נעו בעיקר סביב 8-10 נקודות הפרש כשרמת השרון בכל פעם שמרגישה את החרב על הצוואר מצליחה לחזור ליתרון של 3 נקודות מההפרש הדרוש, אך כבר באותן דקות היה ניראה שזה לא זה, אעבלין היו הרבה יותר מרוכזות, שיחקו הגנה מושלמת שנעלה את הצבע ולא אפשרה לגבוהות של רמה"ש להכנס, וכל חדירה של הגארדיות לתוך היער הסתיימה לפעמים בהחטאה ולרוב באיבוד, ובהתקפה היתה זו אוקסנה דוד ששלטה בצבע ובקור רוח ונסיון ידעה לשים את הנקודות בכל פעם שרמת השרון הרגישה שמתרחקת.
רמת השרון התעקשה לשחק עם הראש בקיר, ואעבלין דרך מתפרצות והשיא בשלשה גדולה של מנאל חאג' אחמד, הורידה את ההפרש ל-5 בלבד שתי דקות לסיום (57:52), ברמת השרון התקשו לשימור עקב בעיית העבירות של כל שחקניות הקבוצה, ואעבלין בחוכמה שיחקו פנימה, דוד היתה בלתי עצירה, ולמקומיות שום דבר לא עבד בהתקפה. 41 שניות לסיום התוצאה 59:56, ולרמה"ש עוד 3 עבירות לתת, חצי דקה ירדה עד שהגיעו לאפשרות לשלוח את שחקניות אעבלין לקו, 14 שניות לסיום, 2 קליעות עונשין של חאג' אחמד קבעו את תוצאת הסיום, וההיסטוריה של אעבלין.


קלעו לרוש רמת השרון:
נטע קרומר 22
אירה חשיבון 16
שני לוי 8
ירדן ברגר 4
דנה לוין 3
פנינית פרמן, מירב קפלן ועידית גרשוני 2 כ"א


קלעו לעירוני אעבלין:
אוקסנה דוד 19
נורה אבו אלניל 11
מנאל חאג' אחמד ורחל קטלן 8 כ"א
עולא ג'בריס 6
ליאת ארבל 4
סוהיר אבו ערב 2






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();