דליה בושינסקי


פותחות את הקיץ
ספסל ,09/07/2008

'קיץ כחול לבן' בספסל יוצא לדרך עם נבחרת העתודה של דליה בושינסקי, אשר תפתח את האליפות אירופה דרג ב' בפולין ביום שישי הקרוב. בפנים תמצאו את שיטת המשחקים, הלו"ז, סקירת היריבות והצגת סגל הנבחרת וכמובן דברי סיכום של בושינסקי לקראת היציאה.

לחצו כאן לסגל הנבחרת המלא

לחצו כאן לראיון עם קפטנית הנבחרת


שיטה
10 הקבוצות מחולקות לשני בתים. בשלב הראשון כל קבוצה תשחק נגד כל יריבותיה בבית, כאשר רק הקבוצות שיסיימו במקום החמישי והאחרון בכל בית ינשרו מהאליפות. ארבע הראשונות בכל בית יעלו לרבע הגמר שיערך בשיטת ההצלבה (ראשונה נגד רביעית, שנייה נגד שלישית), ומכאן והלאה כל משחק הוא נוקאאוט.
בית א': בריטניה, סלובקיה, רומניה, הונגריה ואירלנד
בית ב': ישראל, הולנד, פולין, שבדיה ופורטוגל (פירוט על היריבות - בהמשך הכתבה)

לוח המשחקים
11 ליולי – נגד פולין, 19:15 (שעון ישראל)
12 ליולי – נגד הולנד, 14:15
15 ליולי – נגד פורטוגל, 14:15
16 ליולי – נגד שבדיה, 16:30
18 ליולי – רבע גמר
19 ליולי – חצאי גמר ומשחקי דירוג 5- 8
20 ליולי – משחק הגמר, המשחק על הארד, ומשחקי דירוג 5-8

כוכבות לא תמצאו בנבחרת העתודה מודל 2008. הטורניר המצוין של 2005 העלה את הנבחרת, בניצוחה של שי דורון, לדרג א'. בשנה לאחר מכן הנבחרת הצליחה לשרוד בדרג אך בשנה שעברה סיימה במקום הלפני אחרון וירדה לדרג ב'. שלוש שחקניות שיכלו להיות משמעותיות מאד בנבחרת הנוכחית, קרין אגסי, ליאל אוחנון ומורן שטרית, לא נמצאות בסגל מסיבות שונות. בנוסף לכל הצרות אחת השחקניות שהייתה אמורה להוביל את הקבוצה, דנה יהלומי שכיכבה במדי נבחרת הנערות בשנה שעברה, נפצעה במהלך האימונים ולא התאמנה עם הקבוצה כשלושה שבועות. "לא צריך להנמיך צפיות, אני לא מאמינה בלהנמיך ציפיות", אמרה דליה בושינסקי לקראת היציאה לאליפות. "אני מצפה שנהיה הכי טובים שאנחנו יכולים להיות כצוות וכשחקניות, נרד מכל משחק בידיעה שעשינו הכי טוב שיש", היא המשיכה.

"קשה להגיד איפה אנחנו עומדים מבחינת הרמה על הנייר ולכן נתרכז בעצמנו, לפחות ביומיים הראשונים. נבוא לכל משחק כדי לנצח. לפי השיטה של הטורניר, אם לא מסיימים במקום החמישי בבית אז יש סיכוי כי זה משחק אחד של נוקאווט", אמרה בושינסקי. מבחינת יחסי הכוחות בבית, אין ספק ששבדיה ופולין המארחת הכי חזקות, אבל מעבר לכך הכל פתוח. "ביום הראשון יש לנו את פולין, כשכל הלחץ עליהם. ביום השני יש לנו את הולנד, שחופשיות ביום הראשון. הצפיות הריאליות הן פשוט לתת את המקסימום בכל משחק נתון, למצוא את ההרכב הכי טוב בכל יום נתון ובאמת באים לנצח כל משחק".

הנבחרת מגיעה לאליפות אחרי הכנה מרשימה למדי שכללה מספר משחקי אימון בארץ ושני טורנירי הכנה, באיטליה ובקרואטיה. הנבחרת ניצחה בשלושה מתוך חמשת משחקי ההכנה בחו"ל. "אני מאד מרוצה מההכנה שעשינו, אני חושבת שההשקעה של האיגוד בנו וגם ההשקעה של השחקניות והצוות, בהחלט השתלמה. עברנו דרך קשה עם כל הנסיעות שגיבשה אותנו חברתית ומקצועית. כל משחק באירופה פשוט שווה זהב, זה ניסיון שאין לו תחליף, משחקים שם כדורסל אחר. אני באמת מרגישה שאנחנו מגיעות מוכנות", סיפרה בושינסקי.

הבעיה היחידה בהכנות של הנבחרת כפי שהזכרנו הייתה פציעתה של דנה יהלומי. יהלומי חזרה להתאמן עם הקבוצה שלושה ימים לפני שהן המריאו לפולין, לאחר שהחמיצה תקופה של יותר משבועיים. "זו פציעה שמעלה הרבה סימני שאלה לגבי היכולת שלה להיות בכושר משחק ומשנה את ההיררכיה בקבוצה", אמרה בושינסקי. "כמובן שאין ואקום ובנות אחרות נכנסו לתפקיד, אבל אין ספק שהיא הייתה צריכה להיות מאד משמעותית. עכשיו היא תעלה מהספסל, לפחות בשלבים הראשונים, כמובן שזה לא אומר כלום אבל הרבה גם תלוי בה, איך היא תתמודד עם זה מנטאלית. היא הייתה אמורה להיות מובילה ולא בטוח שזה מה שיהיה ", סיכמה.

הייחוד של נבחרת העתודה מודל 2008 אם כך הוא לא בשחקנית כזו או אחרת. "אני חושבת ומאמינה שאנחנו מספיק מגובשים מקצועית וחברתית כדי לדעת לפרגן לשחקנית הנכונה ביום הנכון", אמרה בושינסקי. "לאורך כל הדרך, האגו של הבנות היה בצד לטובת מי שזה היום שלה. השחקניות מספיק בוגרות ומבינות שהכל למען הנבחרת, וכל יום נתון יכולה מישהי אחרת לתרום", היא הסבירה. "המפתח שלנו יהיה היכולת שלנו להעביר דף – ראינו את זה המון בהכנה", היא אמרה. למי שלא עקב, נבחרת העתודה ספגה תבוסה בקרואטיה ולמחרת הביסה את אותה נבחרת, ובארץ הביסה את נבחרת הנערות והפסידה להן פחות מ24 שעות לאחר מכן. "בטורניר מהסוג הזה, המפתח הוא לשים את היום שהיה מאחורה לטוב ולרע. כמובן שצריך ללמוד ולתקן טעויות, אבל חייבים לדעת לנקות את הראש ולהעביר דף".


הבית ישראלי
שבדיה
הנה מנייה ששווה להשקיע בה. בנות נבחרת העתודה של שבדיה, מדינה בת 9 מיליון איש שהקשר שלה לכדורסל לא בדיוק מובן מאליו, בדרך למעלה. בדיוק לפני שנה השבדיות עשו הישג ענק וזכו במדליית הכסף באליפות העולם עד גיל 19, והגיעו עד הגמר שם הפסידו לאמריקאיות החזקות. בדרך הן ניצחו את צ'כיה, ברזיל וסרביה. בשבדיה אין ליגת על חזקה בנשים או בגברים, ועד הנבחרת הזו הם לא עשו רעש בזירה הבינלאומית. בכתבה שנעשתה על הצלחתה הבלתי צפויה של נבחרת שבדיה במגזין כדורסל אמריקאי, מאמן נבחרת הנערות השבדי אמר כי ההצלחה נובעת מתכנית "סגל הזהב" של המדינה, קונספט שמנסים לממש גם אצלנו. שחקניות הנבחרת הזו היו המחזור הראשון של תכנית סגל הזהב השבדי, שכולל ארבע קבוצות אזוריות של שחקניות מגיל 14 ומעלה עם כוונה להתרחב, וכל שחקנית בסגל צוברת עשרות משחקים במדים הלאומיים.

ב2007 שבדיה סיימה במקום החמישי באליפות העתודה דרג ב', והשנה בזכות השלד של נבחרת אליפות העולם שיוביל, הן שואפות להרבה יותר. הכוכבת היא הגארדית פרידה אלדברינק (1.74, 20), שהובילה אותן עם 18.4 נקודות ו-6.1 ריבאונדים באליפות העולם, ואחותה התאומה אילי שפתחה לידה בקו האחורי (9.3 נק', 3.4 אס' למשחק). שחקניות בולטות נוספות הן לואיס האלוורסון, סנטרית בת 19 המתנשאת לגובה 1.89, שהעמידה ממוצעים של 12.8 נק' ו-5.1 ריב' ופרידה אילי (1.77, 20) שקלעה 11.8 נקודות למשחק. התאומות אלדברינק והאלוורסון הגבוהה משחקות יחד גם בליגה השבדית, שלושתן בחמישייה, בקבוצה שהגיעה לגמר הפלייאוף בעונה האחרונה.

פולין
המארחת, שבעברה המאד לא רחוק זכתה במדליית כסף באליפות אירופה לעתודה ב2005, היא עוד יריבה חזקה בבית שסימנה לעצמה את החזרה לדרג א' כמטרה הברורה. הפולניות ירדו מדרג א' ב2006 ובאליפות הקודמת פולין סיימה במקום השישי. כוכבת הקבוצה היא ג'ואנה זאליסק (1.72, 19), שהובילה את כל קלעיות האליפות ב2007 עם 22.6 נקודות במדי נבחרת העתודה, ומשחקת באוניברסיטת UTEP בארה"ב בשנתיים האחרונות (1.0 נק' ב7.1 דקות למשחק). שחקניות בולטות נוספות הן כוכבות נבחרת הנערות הפולנית של 2007, שסיימו במקום הרביעי באליפות אירופה. אנג'יסקה סקובל (1.81, 19) רשמה במדי הנערות 14.3 נק' ו-4.3 חטיפות למשחק באחוזים טובים מהשדה ומהשלוש, ואנג'יסקה קאזמרסקי (1.86, 19) שחוזרת מפציעה והעמידה ממוצעים של 10.3 נק' ו-9.9 ריב' למשחק.

פורטוגל
נבחרת פורטוגל סיימה במקום הרביעי באליפות אירופה דרג ב' לפני שנה, אחרי שניצחה במהלך הטורניר את שבדיה והולנד. הכוכבת הגדולה של הפורטוגליות היא לריסה לימה (1.77, 20), שהעמידה ממוצעים של 15.4 נקודות, 7.7 ריבאונדים ו-3.1 חטיפות למשחק באליפות לפני שנה. שתי הקלעיות הנוספות בדו ספרתי שהיו לפורטוגל ממשיכות גם הן מהנבחרת של 2007, נאדיה טאווראס (1.78, 20) שקלעה 12.6 נקודות למשחק וקטיה ליריו (1.82, 19) שדייקה ב60% מהשלוש בדרך ל10.3 נק' למשחק מעמדת הסנטרית.

הולנד
נבחרת הולנד צנועה יותר משלוש הנבחרות הקודמות שסקרנו, וסיימה במקום השביעי באליפות של 2007. ההולנדיות השתתפו בסוף יוני בטורניר הכנה בלוקסמבורג, שם הן הפסידו לגרמניה וניצחו את לוקסמבורג והולנד. בין השחקניות הבולטות נמצא את ביירטה בלד (1.80, 19) שהובילה את הנבחרת ב2007 עם 11.9 נק' ו-3.4 ריבאונד למשחק, ומארי הוגסטראטן (1.78, 20) שהוסיפה 10.7 נק' ו-6.1 ריב' למשחק.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();